افزایش ۳ برابری زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها

کد مطلب: 2854
  • 07 مرداد 1399
  • 12:40
  • 0 دیدگاه
  • 448 بازدید
  • Article Rating

نتایج یک تحقیق نشان داد حجم پلاستیک‌های وارد شده به اقیانوس‌ها تا سال ۲۰۴۰ میلادی سه برابر افزایش پیدا می‌کند و تا سال ۲۰۵۰ از تعداد ماهی‌ها فراتر می‌رود.

در این بررسی جدید آمده است: حجم پلاستیک‌های رهاشده در اقیانوس‌ها طی ۲۰ سال آینده نزدیک به سه برابر افزایش پیدا می‌کند و موجب می‌شود تا سال ۲۰۵۰ میلادی تعداد زباله‌های پلاستیکی در آب‌های کره زمین از تعداد ماهی‌ها بیشتر شود.

بررسی کارشناسان انگلیسی نشان داده که در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۱۱ میلیون تن پلاستیک در اقیانوس‌ها رها شده است. این حجم از پلاستیک رها شده در اقیانوس‌ها ممکن است تا سال ۲۰۴۰ سالانه افزایش سه برابری پیدا کند. همچنین از آن‌جایی‌که مواد پلاستیکی تجزیه نمی‌شوند مجموع حجم پلاستیک‌ها در آب‌های اقیانوسی به ۶۰۰ میلیون تن می‌رسد.

پیش‌بینی افزایش قابل‌توجه زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها براساس عدم موفقیت دولت‌ها و بخش‌های اقتصادی در تغییر سیستم است. به گفته محققان برای تغییر این روند، تمرکز اصلی روی بخش‌های اقتصادی و دولت‌هاست چراکه آن‌ها از قدرت لازم برای تغییر سیستم برخوردارند.

لازم به ذکر است مواد پلاستیکی با پیامدهای منفی بر اکوسیستم دریایی همراه هستند، چرا که به ذرات بسیار ریز تجزیه می‌شود. میکروپلاستیک‌ها در اعماق تمامی اقیانوس‌های جهان نفوذ می‌کنند.

 

منبع: ایسنا

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.