کمبود واکسن تب برفکی نداریم ولی سطح پایین همكاری دامداران و روستائیان با گروه‌های دامپزشكی نگران‌كننده است

کد مطلب: 1761
  • 26 خرداد 1399
  • 16:45
  • 0 دیدگاه
  • 605 بازدید
  • Article Rating

مدیركل دامپزشكی آذربایجان شرقی گفت: واکسن مورد نیاز بیماری تب برفکی به مقدار لازم تامین شده است و هیچ کمبودی نداریم.

دکتر امیرحسین بهداد، با بیان اینكه طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در استان آغاز شده است گفت: تاکنون در اجرای این بیش از 2 میلیون و 300 هزار راس دام سبک و سنگین واکسینه‌شده که بیش از 100هزار راس آن را دام سنگین شامل می‌شود.

وی افزود: با توجه به تداوم این طرح پیش‌بینی می‌شود تعداد دام‌های واكسینه‌شده در اجرای طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب‌برفکی در استان به بیش از 3 میلیون و 600 هزار راس برسد.

مدیركل دامپزشكی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به تدابیر اتخاذشده، این بیماری تحت كنترل بوده و تاكنون مشکل خاصی درخصوص این بیماری به‌وجود نیامده و تنها در چند منطقه استان گزارش شده که این امر در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است.

بهداد درهمین‌حال گفت: با توجه سطح پایین همكاری دامداران و روستائیان با گروه‌های دامپزشكی، ادامه این روند نگران‌كننده است و احتمال شیوع مجدد این بیماری و خسارت‌های اقتصادی برای دامداران استان وجود دارد که بایستی دامداران دراین‌خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

باتوجه به خسارات سنگین این بیماری سازمان دامپزشکی باید زودتر از این زمان واکسن را در اختیار دامداران قرار می‌داد تا درهیچ منطقه‌ای تب برفکی مشاهده نشود، البته آن هم به‌صورت رایگان نه بهادار چراکه باتوجه به هزینه‌ای که به دامداران تحمیل می‌شود بعضی از دامداران از تهیه این واکسن اجتناب می‌کنند و بعد از درگیری این بیماری در دام‌هایشان برای جلوگیری از تلفات بیشتر اقدام به تهیه واکسن می‌کنند، ولی اگر این واکسن‌ها به‌صورت رایگان در اختیار دامداران قراربگیرد قطعا این‌گونه مشکلات را نخواهیم داشت.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.