خطای انسانی، ۱۶۰ هکتار از محصول جو و گندم فارس را طعمه حریق کرد

کد مطلب: 1708
  • 24 اردیبهشت 1399
  • 14:42
  • 0 دیدگاه
  • 564 بازدید
  • Article Rating

بر اثر وقوع ۲ آتش‌سوزی که بر اثر خطای انسانی در اراضی کشاورزی بخش جره و بالاده از توابع شهرستان کازرون رخ داد، ۱۶۰ هکتار از محصولات جو و گندم (آبی و دیم) این بخش در آتش سوخت.

محسن شیبانی بخشدار جره و بالاده کازرون، با بیان این مطلب در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: ابتدا آتش‌سوزی ساعت سه بعدازظهر بیست‌وسوم اردیبهشت ۹۹ در مزارع گندم و جو روستاهای محمدآباد و باغ دشت این بخش رخ داد و همزمان با آن آتش‌سوزی دیگری در کوه‌های مشرف بر این ۲ روستا به وقوع پیوست. با کمک نیروهای امدادگر، این آتش‌سوزی پس از پنج ساعت به‌طور کامل مهار شد.

شیبانی، امکانات موجود در بخش جره و بالاده برای استفاده در چنین مواقع و حوادثی را ناکافی دانست و گفت: شهرداری این بخش تنها یک دستگاه خودرو آتش‌نشانی دارد.

محمد غلامان، مسوول جهاد کشاورزی بخش جره ‌و بالاده علت وقوع این آتش‌سوزی را خطای انسانی اعلام و بیان کرد: این آتش در ساعت ۲۰ روز بیست‌وسوم اردیبهشت، به‌صورت کامل مهار شد، اما در مجموع ۱۶۰ هکتار از محصول مزارع گندم و جو (آبی و دیم) این ۲ روستا کاملا در آتش سوخت. میزان خسارت وارده به مزارع ۲ روستای نام برده، ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

بیشتر بخوانید:  خطای انسانی، ۱۶۰ هکتار از محصول جو و گندم فارس را طعمه حریق کرد

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.