تولید ۱۸ واکسن زیستی توسط دانش‌بنیان‌های ایرانی

کد مطلب: 1634
  • 03 اردیبهشت 1399
  • 10:57
  • 0 دیدگاه
  • 539 بازدید
  • Article Rating

ایران یکی از کشورهایی است که در صنعت واکسن‌سازی به یک‌باره جهش قابل‌قبولی یافت و جایگاه درستی در دنیا برای خود ایجاد کرد اما چندسالی است که این صنعت رو‌به‌رشد جهانی در ایران درجا می‌زند و از ظرفیت‌های موجود در کشور برای توسعه آن بهره گرفته نمی‌شود؛ این در‌حالی است که توانمندی‌های موجود کشور در این حوزه بالا است و در کنار تامین نیازهای داخل امکان ورود به بازارهای جهانی را هم دارد.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ورود به این صنعت کاربردی و قدیمی در تلاش است تا زیرساخت های تولید واکسن‌های زیستی در کشور را توسعه دهد. واکسن‌هایی که در حوزه‌های مختلفی مانند دام، طیور و انسان کاربردی هستند. برای طی این مسیر هم قرار است بخش خصوصی با دولتی‌های همراه شوند و تا دو سال دیگر 18 واکسن زیستی را تولید کنند.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام این خبر می‌گوید:

قرارداد تولید 18 واکسن  تا دو سال آینده را منعقد کردیم که در حوزه انسانی، دام و طیور هستند. این واکسن‌ها قرار است در بخش خصوصی و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شود. معاونت علمی و فناوری طی7 سال گذشته موفق شد که واکسن را به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان وارد کند و روز‌به‌روز تولید واکسن در شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر می‌شود و در آینده سهم عمده بازار متعلق به این شرکت‌ها خواهد بود. در سال‌های آتی تعداد بالایی واکسن در کشور تولید خواهد شد و با توجه به این‌که هیچ کشوری در منطقه تولیدکننده واکسن زیستی نیست می‌توانیم به صادرات این واکسن‌ها هم فکر کنیم.

 

بیشتر بخوانید:  تولید ۱۸ واکسن زیستی توسط دانش‌بنیان‌های ایرانی

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.