کمبودی در ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی نداریم

کد مطلب: 1520
  • 21 اسفند 1398
  • 11:55
  • 0 دیدگاه
  • 519 بازدید
  • Article Rating

اندیشکده ارزش - به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به عدم تخصیص ارز برای ترخیص بار کشتی‌های نهاده‌های دامی افزود:

درخصوص ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی، هیچ مشکلی در کشور وجود نداشته و کمبودی در انبارها نداریم اما حدود ۸۰ روز است که بانک مرکزی، ارزی را برای واردات نهاده های دامی به خصوص ذرت اختصاص نداده و از سوی دیگر کشتی‌های بخش خصوصی در بنادر منتظر تخصیص ارز هستند. درصورت نرسیدن بار ذرت بخش خصوصی به بازار، تاوان آن را دولت و شرکت پشتیبانی امور دام باید بپردازند، همان‌طور که در یک ماه اخیر هم از ذخایر استراتژیک بیش از ۳۰۰ هزارتن نهاده دامی در کشور توزیع شده است درحالی‌که چنین تکلیفی را نداشتیم. از آن‌جایی که تولیدکنندگان جوجه‌ریزی داشتند و ممکن بود در کشور با کمبود مرغ مواجه شویم، مجبور به ورود شدیم تا مشکل بخش خصوصی برای توزیع نهاده دامی را تعدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی اموردام کشور اظهارداشت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ذرت در بنادر است که با بقیه اقلام به بیش از دو میلیون تن می‌رسد که همچنان در بنادر دپو شده و ارز آن تخصیص نیافته است.

 

بیشتر بخوانید:  کمبودی در ذخایر استراتژیک نهاده‌های دامی نداریم

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.