فرهنگ استفاده از ماسک کرونا را از پا درمی‌آورد

کد مطلب: 2934
  • 29 شهریور 1399
  • 15:11
  • 0 دیدگاه
  • 682 بازدید
  • Article Rating

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نهادینه‌شدن فرهنگ استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده در محیط‌های کاری، تفریحی، خرید و غیره باعث می‌شود در فصل سرما کرونا را از پای درآوریم.

مسعود مردانی روز جمعه افزود: رعایت اصول بهداشتی در کشور توسط همه افراد جامعه باید به‌صورت یک فرهنگ درآید زیرا ویروس کرونا بسیار خطرناک است و رفتارهای متفاوتی را با علائم مختلف از خود بروز می‌دهد، اگر مردم موارد را به‌طور کامل رعایت کنند در ۶ ماهه دوم امسال می‌توانیم آن را شکست دهیم.

وی اظهار داشت: پایان کرونا به نوع رفتار مردم بستگی دارد، از همه افراد جامعه می‌خواهیم که به توصیه‌های بهداشتی توجه خاصی کنند به‌ویژه در مکان‌های پر رفت‌وآمد و شلوغ از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: قشر زحمتکش کادر درمانی نیازمند همراهی مردم در شکست کرونا هستند و اگر آن‌ها توصیه‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند، پاییز و زمستان امسال که آنفلوآنزا نیز شیوع دارد، می‌توان مبتلایان به کرونا را کاهش داد.

مردانی درباره تغذیه مبتلایان به کرونا، گفت: مصرف مایعات حداقل هشت لیوان در روز برای رقیق‌کردن ترشحات درون مجاری هوایی، خوردن روزانه میوه و سبزی تازه یا سبزیجات آب پز برای تحریک اشتها و تامین ریزمغذی‌ها، استفاده از ویتامین A برای حفظ یکپارچگی مخاط تنفسی، زرده تخم‌مرغ، میوه و سبزی‌های نارنجی، زرد و سبزی‌هایی با برگ تیره برای افرادی که به کرونا مبتلا هستند، ضروری است.

وی، استفاده از روغن گیاهی یا نباتی برای تامین انرژی روزانه و ویتامین‌های محلول در چربی در تهیه غذا، زیتون و کنجد، مصرف منابع غذایی مانند گوشت، تخم‌مرغ، حبوبات، غلات و انواع مغزها که شامل پروتئین، روی، آهن  و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است، منابع کربوهیدرات مانند برنج سیب‌زمینی، نان سبوس‌دار حداقل در یکی از وعده‌های روزانه و ویتامین C برای خاصیت آنتی‌اکسیدانی مانند آب‌نارنج و آب لیموترش را از دیگر نکات تغذیه‌ای مفید برای مبتلایان به کرونا عنوان کرد.

مردانی تصریح کرد: استفاده از عسل، سیر، پیاز، زنجبیل و زرچوبی برای تقویت سیستم ایمنی و مهار سرفه نیز مفید بوده و  خوردن موز نیز باعث رفع حالت تهوع می‌شود.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم خواست درفصل سرما غیر از موارد ضروری کمتر از منزل خارج شوند و خانه را امن‌ترین مکان برای رهایی از کرونا دانست.

بسیاری از کارشناسان سلامت و پزشکان نسبت شیوع توأمان آنفلوآنزا در کنار کرونا در فصل پاییز هشدار داده‌اند.

 

منبع: ایرنا

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.