عبور از پاییز سخت با افزایش اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا

کد مطلب: 2889
  • 01 شهریور 1399
  • 13:25
  • 0 دیدگاه
  • 476 بازدید
  • Article Rating

حاجی‌بیگی گفت: افزایش ذخایر پلاسمای بهبودیافتگان کووید-۱۹ به درمان هرچه بیشتر بیماران کمک و عبور از موج احتمالی کرونا را آسان می‌کند.

بشیر حاجی‌بیگی گفت: سازمان انتقال خون در تلاش است تا از همین حالا با افزایش فراخوان‌های اهدای خون و دعوت از بهبودیافتگان کووید-۱۹ ذخایر خون و پلاسمای موردنیاز را برای مقابله با موج‌های احتمالی شیوع بیماری کرونا افزایش دهد.

وی با یادآوری فرصت ارزشمند محرم و صفر برای اهدای خون و پلاسما اظهار داشت: مردم ایران نذورات مختلفی انجام می‌دهند و از آنان خواستاریم که امسال نذر خون و پلاسما را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: خون به‌صورت معمول ۳۵ روز و پلاسما دست‌کم یک سال قابلیت نگهداری دارد و چنانچه مردم در ماه‌های محرم و صفر استقبال بیشتری از اهدای خون داشته باشند عبور از پاییز سخت کرونایی با تکیه‌بر ذخایر مناسب آسان می‌شود.

حاجی‌بیگی با یادآوری اینکه پروتکل‌های بهداشتی در ماه‌های محرم و صفر با جدیت بیشتری در مراکز اهدای خون اجرایی می‌شود، گفت: تب سنجی در بدو ورود، توزیع ماسک، کاهش مسیر‌های ورود و خروج به حداقل ممکن، ضدعفونی مراکز اهدای خون در هر شیفت کاری، فعال‌بودن سامانه نوبت‌دهی اینترنتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن‌های انتظار و ممنوعیت ورود افرادی که حضور آنان در بخش اهداکنندگان ضرورتی ندارد از جمله پروتکل‌های پیش‌بینی‌شده در مراکز اهدای خون است.

حاجی‌بیگی امکان شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون و محلول‌های ضدعفونی‌کننده در مراکز اهدای خون را مهم برشمرد و گفت: نصب پوستر‌های آموزشی، افزایش فاصله تخت‌ها و استفاده از پارتیشن‌های جداکننده در بخش‌های پذیرش از دیگر اقداماتی بوده است که در مراکز انتقال خون انجام شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه کرونا یک بیماری تنفسی است و امکان سرایت از طریق اهدا یا تزریق خون را ندارد، خاطرنشان کرد: مراکز انتقال خون تفاوت بسیاری با مراکز درمانی دارد و روزانه میزبان سالم‌ترین اقشار جامعه است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.