توصیه‌های ضدکرونایی سازمان جهانی بهداشت

کد مطلب: 2828
  • 24 تیر 1399
  • 16:11
  • 0 دیدگاه
  • 614 بازدید
  • Article Rating

«تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه گفت بازگشت زندگی به حالت نرمال قبل از شیوع کرونا، در آینده نزدیک میسر نخواهد بود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: «در آینده نزدیک، بازگشت به زندگی نرمال گذشته میسر نخواهد بود، اما نقشه‌راهی برای رسیدن به وضعیتی وجود دارد که بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم و به زندگی‌مان ادامه دهیم».

وی گفت چنانچه مردم کشورها پروتکل‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشو دست، پوشیدن ماسک و ماندن در خانه در زمان بیماری را رعایت نکنند وضعیت شیوع بیماری بدتر و بدتر خواهد شد.

تدروس آدهانوم در ادامه هشدار داد که بسیاری از کشورها درحال طی‌کردن مسیر «اشتباه» در مبارزه با کرونا هستند. او گفت: «اجازه بدهید به صراحت بگویم، بسیاری از کشورها درحال حرکت در مسیر اشتباه هستند. این ویروس مهم‌ترین دشمن مردم است اما رفتار بسیاری از دولت‌ها و بسیاری از مردم این را نشان نمی‌دهد».

تدروس ابراز امیدواری کرد کشورها بتوانند به واکسن موثر در مبارزه با کرونا دست پیدا کنند اما گفت: «لازم است ما روی استفاده از ابزارهای در دسترسمان برای جلوگیری از انتقال ویروس متمرکز شویم».

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه رسما اعلام کرد ویروس کرونا می‌تواند در اماکن سربسته و پرازدحام از قبیل رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه، عبادتگاه‌ها در هوا معلق و از فردی‌به‌فرد دیگر منتقل شود.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق هوا را نادر و کم‌اهمیت دانسته بود، اما به‌تازگی چند تحقیق علمی نشان داده‌اند انتقال ویروس از این طریق هم میسر است.

 

منبع: ساعت 24

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.