تامین ذخایر گوشت مرغ تا پایان سال

کد مطلب: 2822
  • 22 تیر 1399
  • 12:22
  • 0 دیدگاه
  • 451 بازدید
  • Article Rating

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: به‌طور میانگین ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزارتن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود.

ملک‌نیا گفت: قیمت مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد می‌شود و کار گروه ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی را اعلام می‌کند.

وی درخصوص اختلاف 50‌درصدی قیمت‌گذاری گفت: این بخش مربوط به هزینه‌های کشتارگاه، سود عمده‌فروشی‌ها و همچنین سود عرضه‌کنندگان می‌باشد که در ستاد تنظیم بازار محاسبه می‌شود.

ملک‌نیا افزود: درحال‌حاضر قیمت مرغ زنده حدود 10 هزار تومان و قیمت گوشت مرغ 15 هزار تومان با 5 درصد نوسان است که توسط استانداران قابل تغییر است.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دو ماه گذشته مشکلاتی در تامین نهاده‌ها داشتیم که در روز‌های اخیر توسط بانک مرکزی رفع شد.

وی اضافه کرد: درصورتی‌که نهاده‌ها به موقع تامین شود در کاهش قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود و نگرانی مرغداران را رفع خواهد کرد.

ملک‌نیا درباره توزیع ذخایر شرکت پشتیبانی هم گفت: درحال‌حاضر 15 هزار تن از ذخایر مرغ منجمد در استان‌ها توزیع شده است.

وی افزود: بحث نهاده‌ها موجب تاثیر روانی در بازار می‌شود و در صورت نیاز بازار از ذخایر پشتیبانی در تامین نهاده‌ها که عمدا ذرت و سویا می‌باشد استفاده می‌کنیم تا مشکل به‌وجود‌آمده را به‌حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: درحال‌حاضر با ذخایر پشتیبانی در گوشت مرغ کمبودی نداریم و با توجه به شیوع کرونا در کشور و کاهش مصرف آن، میزان ذخایر پشتیبانی افزایش پیدا کرده است و براساس نیاز استان‌ها گوشت مرغ منجمد را در اختیارشان قرار می‌دهیم و مشکلی در تامین گوشت مرغ تا پایان سال نخواهیم داشت.

با تامین ذخایر استراتژیک گوشت مرغ به‌طورکامل از منابع داخلی و عدم واردات گوشت منجمد در سال جهش تولید، به‌طور حتم به بهبود اوضاع تولیدکنندگان و همچنین به تعادل رسیدن قیمت گوشت مرغ در بازار کمک خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.