ایران محور تولیدات گوشت سفید، قرمز و شیرخام

کد مطلب: 2810
  • 18 تیر 1399
  • 17:30
  • 0 دیدگاه
  • 475 بازدید
  • Article Rating

وزیر جهاد کشاورزی: در بخش تولیدات گوشت مرغ، شیر و گوشت قرمز، هیچ‌گونه مشکلی نداریم و هم‌اکنون یکی از کشور‌های محوری در این تولیدات هستیم.

کاظم خاوازی در حاشیه جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه امروز به دعوت رئیس کمیسیون کشاورزی به مجلس آمدیم افزود: نمایندگان مجلس در کمیسیون کشاورزی امروز دغدغه‌های خود را مطرح کردند و قرار شد که کمیته‌های تخصصی از این به بعد تشکیل شود و همکاران ما در جهاد کشاورزی حداقل ماهی یکبار با کمیسیون کشاورزی مجلس جلسه داشته باشند.

وی اضافه کرد: امسال ۸/۸ دهم درصد رشد تولیدات محصولات کشاورزی و درآمد کشاورزان بوده و تلاش می‌کنیم تا این روند روبه‌رشد باشد.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص قیمت‌های گوشت و مرغ هم گفت: بحثی مبنی‌براینکه مدت‌هاست قیمت مرغ افزایش پیدا نکرده بین تولیدکننده‌ها به‌وجودآمده البته سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار در تلاش است که مردم در فشار نباشند.

خاوازی افزود: با برنامه­ریزی‌های دقیقی که در تامین نهاده‌های دامی کرده‌ایم این مشکل به‌زودی حل می‌شود ضمن اینکه بانک مرکزی نیز برای رفع این مشکل اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: ما ذخایر زیادی از گوشت مرغ داریم که هر لحظه وزارت صمت ابلاغ کند می‌توانیم توزیع کنیم تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

آقای خاوازی افزود: این قول را می‌دهیم که در آینده با همکاری وزارت صمت، قیمت‌ها مناسب شوند به‌طوری که بتوانیم هم تولید‌کننده و هم مصرف‌کننده را راضی نگه داریم براین‌اساس طرحی را به رئیس‌جمهور ارائه داده‌ایم که اگر موافقت کردند وضعیت متفاوت خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی درخصوص نهاده‌های دامی نیز گفت: درحال‌حاضر درخصوص دو نهاده جو و ذرت هیچ مشکلی وجود ندارد و باهمکاری‌های بانک مرکزی و ابلاغ آن‌ها، حجم عظیمی وارد شده و هم اکنون روزی هشت هزارتن کنجاله سویا وارد کارخانه‌های روغن‌کشی شده و بعد هم تحویل واحد‌های تولیدی می‌شود.

اجرای ناقص سیاست های حمایتی از تولید گوشت مرغ ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز، باعث افزایش قیمت در بازارهای داخلی، رواج دلالی در واردات و زیان شدید دامداران شده است. درحال‌حاضر بسیاری از دامداران در آستانه ورشکستگی قرار دارند و بسیاری دیگر نیز از تولید مجدد دام صرف‌نظر کردند.

چنانچه دولت واردات کشور را به‌مرور زمان کاهش دهد و بر تعرفه گمرکی واردات این محصولات بیفزاید، تولیدکنندگان داخلی توانایی تامین نیاز بازارهای داخلی را خواهند داشت.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.