شانس ابتلای کمتر کودکان به کرونا

کد مطلب: 2781
  • 08 تیر 1399
  • 10:41
  • 0 دیدگاه
  • 490 بازدید
  • Article Rating

محققان معروف‌ترین بیمارستان کودکان لندن در مطالعه‌ای اعلام کردند درصد جان باختن کودکان مبتلا به ویروس کرونا بسیار کم است.

در تازه‌ترین بررسی‌های انجام شده توسط محققان بیمارستان بزرگ اورموند استریت، معروف‌ترین بیمارستان کودکان لندن، مشخص شد برخلاف تصور غلطی که رایج است کودکان هم در معرض ابتلا قرار دارند، اما درصد بستری شدن و حتی فوت آن‌ها، بسیار ناچیز است.

در این تحقیق بیش ۵۸۲ کودک بالای ۳ سال از ابتدای شیوع بیماری تاکنون مورد مطالعه قرار گرفتند که در نتیجه آن مشخص شد تنها یک‌دهم از ۳۶۳ کودک مبتلایی که به بیمارستان مراجعه کرده بودند، نیاز به مراقبت فوری داشتند؛ این درحالی است که اگر تمام کودکان یعنی حتی مواردی که علائم خفیف را تجربه کردند نیز مورد مطالعه قرار می‌گرفتند این میزان حتما کاهش می‌یافت.

این مطالعه جامع‌ترین تحقیقی است که تاکنون درخصوص کودکان مبتلا به ویروس کرونا انجام شده است. شایع‌ترین علامتی که در این کودکان مورد مطالعه گزارش شد تب بود و تنها تعداد معدودی از آن‌ها که دچار بیماری‌های زمینه‌ای بودند، با علائم شدیدتر مواجه شدند و طبق یافته‌های حاصل از این تحقیق میزان مرگ‌ومیر در کودکان بسیار کم است.

همچنین در این مطالعه معلوم شد کودکانی که در تماس نزدیک با بزرگ‌سالان مبتلا به کووید-۱۹ بودند، خود مبتلا نشدند، اما می‌توانند ناقل باشند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.