حذف آفات باغات با فرومون‌های جنسی حشرات

کد مطلب: 2778
  • 08 تیر 1399
  • 10:17
  • 0 دیدگاه
  • 403 بازدید
  • Article Rating

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از فرومون‌های جنسی حشرات، علاوه‌بر کاهش میزان مصرف سم‌ در باغات، توانستتد راهکاری برای تولید محصولات سالم ارائه کنند.

اکبر دادرس مرنی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه با تولید فرومون‌های جنسی حشرات راهکاری را برای مبارزه با آفات باغی و گیاهی ارائه کردیم، گفت: فرومون‌ها، غدد مترشحه جنسی حشره ماده هستند که موجب جذب گونه نر می‌شود. براین‌اساس فرومون‌های جنسی حشرات در کشاورزی مدرن مورد استفاده قرار گرفته است؛ چرا که با قراردادن آن بر روی تله‌های جنسی ماده، گونه نر آن آفت را شکار و از سمپاشی در مزرعه جلوگیری می‌کند.

وی تولید محصولات سالم و ارگانیک را مزایای به کاربردن فرومون‌ها در باغات کشاورزی دانست و اظهار کرد: اهمیت تولید محصولات ارگانیک و سالم در کشاورزی و پیشگیری از بیماری‌های ناشی از استفاده بی‌رویه سموم کشاورزی، ما را بر آن داشت تا با کمک فرومون‌های جنسی حشرات به جنگ آفات کشاورزی و باغی برویم.

 دادرس با اشاره به چالش‌های ازبین‌بردن آفت‌های واردشده به تنه درختان، یادآور شد: تنها راه مقابله با این نوع آفات استفاده از فرومون‌های جنسی جلب‌کننده حشرات است که در هر هکتار به اندازه ۱۵ تا ۱۶ تله کار گذاشته می‌شود و با عمر مفید حداقل یک ماه می‌توان آفت‌ را در مزارع از بین برد.

 

منبع: ایسنا

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.