افزایش مبارزه با ملخ صحرایی در اراضی جنوبی کشور

کد مطلب: 1755
  • 26 خرداد 1399
  • 08:59
  • 0 دیدگاه
  • 556 بازدید
  • Article Rating

کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان حفظ نباتات در رابطه با مبارزه علیه ملخ‌های صحرایی گفت: عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی تاکنون در سطح حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی مرتعی و منابع طبیعی در ۹ استان جنوبی کشور انجام شده است.

وی افزود: این آفت که از نظر سازمان جهانی فائو مخرب‌ترین حشره در جهان به‌شمارمی‌رود که با مبارزه به‌موقع از بروز خسارت جلوگیری به‌عمل آمده است.

وی اظهارداشت: تا به امروز در ۲۲ استان کشور در سطح یک میلیون و ۸۶۲ هزار هکتار مبارزه با آفت سن گندم انجام و از خسارت به مزارع جلوگیری شده است.

رییس سازمان حفظ نباتات یادآور شد: سازمان حفظ نباتات کشور علیرغم وجود مشکلات عدیده تحریم در زمینه تدارک آفت‌کش‌ها اقدامات مناسبی انجام داده و موفق شده است آفت‌کش مورد نیاز کشور را تدارک و تامین کند. تنوع بخشی به سبد آفت‌کش کشور و حرکت به سوی ثبت و استفاده از سموم کم‌خطر به‌جای سموم پرخطر و متوسط‌خطر و همچنین استفاده و ثبت عوامل بیولوژیک و افزودن این عوامل به سبد آفت‌‌کش‌های کشور از دیگر اقدامات سازمان حفظ نباتات است.

 با توجه به اینکه در سال جهش تولید هستیم و خودکفایی در محصولات کشاورزی به‌خصوص گندم از اهمیت زیادی برخوردار است، بهتر است که مبارزه علیه آفات و بیماری‌های غلات به‌صورت صحیح و کامل صورت گیرد. یکی از این آفات، هجوم ملخ‌ها هستند. درست است که سطح مبارزه با این آفت در کشور درحال افزایش است اما با توجه به هجوم ملخ‌ها به کشور و همچنین کشورهای همسایه به‌ویژه پاکستان بهتر است که اعتبارات و امکانات بیشتری در اختیار استان‌های درگیر قرارگیرد تا از واردشدن خسارات فراوان به مزارع و محصولات کشاورزی جلوگیری به‌عمل آید.

 

منبع: ایرنا

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.