نکات مهم ضدکرونایی برای کارمندان و ادارات

کد مطلب: 1738
  • 19 خرداد 1399
  • 10:57
  • 0 دیدگاه
  • 472 بازدید
  • Article Rating

اگرچه در هفته‌های اخیر وضعیت حضور افراد در ادارات به روال عادی خود بازگشته‌، اما نباید فراموش کرد که خطر بیماری کرونا ازبین‌نرفته است و کماکان رعایت توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال ویروس ضروری است.

در این شرایط باید تاکید کرد همان‌گونه که همگی ما در مقابل مراقبت از خود و خانواده‌های خود مسئولیم، مسئولیت محافظت از سلامت مشتریان و ارباب‌رجوع هم برعهده ماست. در این راستا رعایت موارد زیر میزان استرس افراد در محیط کار را کاهش می‌دهد و مراجعین آرامش بیشتری پیدا می‌کنند. 

اطلاع‌رسانی و آموزش: نصب تابلوی بزرگی که به مراجعان تذکر دهد در صورت داشتن علائم سرماخوردگی مراجعه خود را به تاخیر بیاندازند. 

به پرسنل و مراجعین یادآوری شود که فاصله فیزیکی بیش از یک متر را از سایر مراجعین و کارکنان رعایت کنند، درصورت عطسه یا سرفه با دستمال یا گودی آرنج خود از انتشار ویروس جلوگیری کنند.

معاینه مراجعین: در هنگام ورود با تب سنجی الکترونیک از ورود مراجعین تب‌دار ممانعت شود. 

رعایت فاصله: کارمندان فقط برای کارهای ضروری به اداره فراخوانده شوند. درصورت امکان کارها به شکل دورکاری مدیریت شوند. ماموریت‌ها و سفرهای کاری غیرضروری لغو شوند. 

درصورت ردوبدل کردن مدارک، پوشه، خودکار یا هر وسیله دیگری حتما از دستکش استفاده شود و شست‌وشوی دست‌ها فراموش نشود.

جهت جلوگیری از تجمع ارباب‌رجوع، توصیه می‌شود از سیستم  نوبت‌دهی استفاده شود و افراد برحسب نوبت و یکی‌یکی وارد اتاق اداری شوند و در خارج از اتاق نیز فاصله فیزیکی را رعایت کنند. 

ضدعفونی: میز، تلفن‌ها، موبایل‌ها، صفحه‌کلید، موس و پد موس و سایر اجزای کامپیوترها، دستگیره‌های درها، کشوها و قفسه‌ها، دسته‌های صندلی‌ها باید مرتبا ضدعفونی شوند. همچنین  فضای کار به تهویه مناسب نیاز دارد.

سرویس‌های بهداشتی بیشتر از گذشته به نظافت و ضدعفونی احتیاج دارند. 

وسایل بهداشتی: وجود صابون و مواد ضدعفونی‌کننده کافی در سرویس بهداشتی و در فضای اداره مرتب چک شود. 

جعبه دستمال‌کاغذی در دسترس همه کارکنان و مراجعان قرار داشته باشد.

شناسایی و جداسازی موارد مشکوک: به کارکنان آموزش دهید که درصورت داشتن علائم شبه‌سرماخوردگی به محل کار نیایند و توصیه جدی به قرنطینه خانگی شوند. به آن‌ها آموزش دهید که جهت پیگیری علائم با سامانه ۴٠٣٠ تماس برقرار کنند.

امضاء و اثرانگشت: خودکار مشترک در دسترس ارباب‌رجوع نگذارید، درصورت نداشتن خودکار شخصی، حتما خودکار امانتی را پس از مصرف ضدعفونی کنید.

درصورت استفاده از استامپ یا دستگاه  الکترونیک ثبت اثرانگشت، محلول ضدعفونی را برای تمیز کردن انگشت در اختیار مراجعان قرار دهید.

 

 

منبع: ایسنا

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.