فشارخون بالا خطر مرگ بیماران کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد

کد مطلب: 1736
  • 19 خرداد 1399
  • 10:27
  • 0 دیدگاه
  • 417 بازدید
  • Article Rating

محققان دریافتند در بین بیماران چینی مبتلا به کووید-۱۹، افراد مبتلا به فشارخون بالا دو برابر بیشتر با ریسک مرگ ناشی از این بیماری روبه‌رو بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، یافته‌ها نشان داد حتی بیماران مبتلا به فشارخون بالا که دارویی برای کنترل بیماری‌شان مصرف نمی‌کردند در معرض خطر بالاتر مرگ بودند.

در این مطالعه، محققانی از چین و ایرلند، داده‌های حدود ۲۹۰۰ بیماری کووید-۱۹ را که بین ۵ فوریه و ۱۵ مارس در بیمارستانی در ووهان چین بستری‌شده بودند را بررسی کردند. حدود ۳۰درصد از این بیماران دارای سابقه فشارخون بالا بودند.

بررسی داده‌ها نشان داد مرگ بیماران مبتلا به فشارخون بالا ۴درصد در مقابل ۱درصد مرگ بیماران فاقد فشارخون بالا بود.

دکتر «فی لی»، سرپرست تیم تحقیق، دراین‌باره می‌گوید: «مهم است که بیماران مبتلا به فشارخون بالا بدانند که در معرض خطر بالا مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.»

این گروه از بیماران باید از خود در طول مدت این پاندمی به‌خوبی محافظت کنند و در ابتلا به این عفونت، سریع‌تر به پزشک مراجعه نمایند.

به‌طورکلی در میان افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای نرخ مرگ‌ومیر بالایی گزارش ‌شده است. در میان مبتلایان به دیابت میزان مرگ‌ومیر 7.3درصد و در میان افرا مبتلا به بیماری‌های مزمن تنفسی میزان مرگ‌ومیر 6.3درصد بوده است. افراد مبتلا به فشارخون بالا نرخ مرگ‌ومیر 6درصد و افراد مبتلا به سرطان مرگ‌ومیر 5.6درصدی داشته‌اند. مسئله معماگونه این است که نرخ فوتی‌ها در میان مردان بیش از زنان بوده است.

 

 

منبع: مهر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.