مهار آفت مگس سفید گلخانه‌ها با دانش بومی

کد مطلب: 1699
  • 22 اردیبهشت 1399
  • 18:39
  • 0 دیدگاه
  • 472 بازدید
  • Article Rating

مبارزه با علف‌های هرز و آفات یکی از دغدغه‌های کشاورزان برای تولید محصولی با کیفیت‌تر است. از سویی آن‌ها باید از بی‌خطربودن آفت‌کش یا علف‌کشی که برای مبارزه با آفات استفاده می‌کنند نیز مطمئن باشند. یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید ماده موثره برای از تولید آفت‌کشی سبز شده است که برای ازبین‌بردن مگس سفید کاربرد دارد.

احد قبادی مدیرعامل شرکت دانش بنیان مجتمع شیمیایی بیستون کرمانشاه گفت: دو محصول دانش‌بنیان با تکیه به توانمندی و تخصص نیروی انسانی را بومی کردیم. محصول نخست ماده موثره یک علف‌کش تخصصی مزارع چغندر قند است که تمام علف‌های هرز را به‌غیر از محصول اصلی ازبین‌می‌برد. این ماده موثره را تنها شرکتی آلمانی تولید می‌کرد اما اکنون دانش فنی تولید آن به‌صورت بومی در ایران نیز وجود دارد. اکنون توانایی رفع نیاز کشور به این محصول را داریم البته صادرات آن به کشورهایی مانند ترکیه و آذربایجان هم انجام می‌شود.

قبادی تولید ماده موثره را نیازمند فناوری و تجهیزات پیشرفته دانست و بیان کرد: محصول دوم ماده موثره سم حشره‌کش است که از سموم سبز محسوب می‌شود. از مزایای آن بی‌خطربودن برای انسان و دام است. همچنین مدت زمان خروج آن از بدن گیاه 6 روز است که زمانی کوتاه است. این محصول به‌صورت تخصصی برای باغ‌های مرکبات، پنبه و گلخانه کاربرد دارد و آفت مگس سفید را ازبین می‌برد. همچنین برخلاف برخی آفت‌کش‌ها ضرری برای زنبور عسل ندارد و آن را ازبین‌نمی‌برد.

 

بیشتر بخوانید: مهار آفت مگس سفید گلخانه‌ها با دانش بومی

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.