قلع و قمع ملخ‌های صحرایی در ۳۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر

کد مطلب: 1698
  • 22 اردیبهشت 1399
  • 18:27
  • 0 دیدگاه
  • 424 بازدید
  • Article Rating

خسرو عمرانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با وجود شرایط سخت و بحرانی شیوع ویروس کرونا اما تاکنون ۳۰هزارو ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی این استان از وجود آفت ملخ صحرایی پاک شده‌است.

با توجه به پیش‌بینی سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) درباره حمله دسته‌های جدیدی از این آفت به کشور و استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه با این آفت در این استان تا ۲۰۰هزار هکتار نیز برسد. بیشترین سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دیر، دشتی، تنگستان و دشتستان است. بیشترین آلودگی عرصه‌های استان بوشهر به آفت ملخ صحرایی در مناطق کوهستانی و در حاشیه عرصه‌های باغ‌ها در منطقه دشتستان و دشت پلنگ شهرستان دشتی است که با توجه به مبارزه صورت گرفته تاکنون خسارتی به این عرصه‌ها وارد نشده‌است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۸هزار لیتر سم برای سمپاشی عرصه‌های طبیعی، مزارع و باغ‌ها در این استان مصرف شده‌است و محدودیتی برای تامین سم مورد نیاز وجود ندارد و تلاش شده برای حفظ عرصه‌های طبیعی و محیط زیست کار سمپاشی در ۲۸ کانون آلوده استان بوشهر انجام شود. در زمان حاضر ۲۵ گروه مبارزه، ۳۰ گروه ردیاب، یک فروند هواپیمای سمپاش، ۹ دستگاه سمپاش یو ال وی و ۱۰۰ دستگاه سمپاش زمینی در اختیار داریم که با همت مردم، شوراها، دهیاری‌ها کار سمپاشی و ردیابی ملخ‌های صحرایی را در استان بوشهر انجام می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید:  قلع و قمع ملخ‌های صحرایی در ۳۰ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی استان بوشهر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.