مازندران شهرستان سفید کرونایی ندارد

کد مطلب: 1689
  • 17 اردیبهشت 1399
  • 11:33
  • 0 دیدگاه
  • 470 بازدید
  • Article Rating

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هیچ یک از شهرستان‌های این استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت سفید قرار ندارند. پیش از این ستاد مقابله با کرونای کشور نام چهار شهرستان مازندران شامل سوادکوه شمالی، محمودآباد، رامسر و کلاردشت را در فهرست مناطق سفید قرار داده بود.

دکتر سیدعباس موسوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در ۲۲ شهرستان استان مازندران در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که هیچ‌یک از شهرستان‌های استان در نقطه سفید قرار ندارد. تعیین وضعیت سفید برای شهرستان‌ها تابع یک سری دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله عدم شناسایی بیماران جدید و عدم افزایش آمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا است که ما با توجه به روند شیوع ویروس در تمام شهرستان‌ها، وضعیت سفید نداریم. علاوه‌براین‌، شهرستان‌های استان مازندران به‌دلیل فاصله نزدیک مسافتی که با یکدیگر دارند، لغو برخی پروتکل‌ها ازجمله بازگشایی مساجد و نماز جمعه می‌تواند باعث مراجعه جمعیت سایر شهرستان‌های اطراف به مناطق شود و این انتقال آلودگی باعث بروز مشکل در شهرستانی می‌شود که احتمالا به سوی وضعیت سفید در حرکت بود.

وی گفت: وضعیت سفید برای شهرستان‌ها از لحاظ شیوع ویروس کرونا، برای استان‌هایی می‌تواند تعریف شود که مسافت بین شهرستانی آن‌ها بیش از ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بوده، درحالی‌که فاصله شهرستان‌ها در استان مازندران کمتر از ۱۰ کیلومتر است. گرچه روند انتقال ویروس کرونا و آمار مبتلایان به این بیماری در سطح استان از مدت‌ها قبل کاهشی شد، ولی همچنان این استان در زمره استان‌های دارای آمار بالای بیماران کرونایی است و نیازمند همکاری مردم برای عبوری از این بحران و جلوگیری از پیک دوم هستیم.

 

بیشتر بخوانید:  رییس دانشگاه علوم پزشکی : مازندران شهرستان سفید کرونایی ندارد

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.