هشدار کارشناسان ایتالیا در مورد احتمال موج دوم شیوع کرونا

کد مطلب: 1688
  • 17 اردیبهشت 1399
  • 11:26
  • 0 دیدگاه
  • 416 بازدید
  • Article Rating

 به گزارش ایرنا به نقل از اسوشیتدپرس از رم؛ کارشناسان درباره احتمال آغاز موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا همراه با بازگشایی تدریجی کسب و کارها و کاهش محدودیت‌های قرنطینه در این کشور، هشدار دادند.

دکتر سیلویو بروسافرو رئیس موسسه ارشد بهداشت ایتالیا پس از بازگشت چهار میلیون و ۴۰۰ هزار ایتالیایی به کار و کاهش محدودیت فعالیت‌های انفرادی برای نخستین‌بار در ۲ ماه گذشته، در کمیته سنای ایتالیا حضور یافت و درباره همه‌گیری و گسترش مرحله بعدی ویروس کرونا توضیح داد:

نکته اصلی و مهم در جلوگیری از گسترش دوباره این ویروس، در قرنطینه سریع و زود هنگام افراد مظنون به ابتلا، افزایش تست‌ها و قرنطینه افرادی نهفته است که در تماس نزدیک با آن‌ها قرار داشته‌اند. هرگونه برنامه گوشی هوشمند که بتواند به ردگیری تماس‌های افراد مشکوک به آلودگی، کمک کند، در عین مفیدبودن نمی‌تواند جانشین اقدامات مردم شود.

دکتر جیوانی رتزا، رئیس بخش بیماری‌های واگیردار این موسسه نیز به روزنامه لارپابلیکا گفت:

هفته‌های آینده آزمایشی برای بررسی چگونگی واکنش منحنی واگیری به تسهیل مقررات قرنطینه و از سرگیری فعالیت‌های تولیدی خواهد بود. هنوز از مرحله همه‌گیری این بیماری خارج نشده‌ایم و درون آن قرار داریم. من نمی‌خواهم مردم تصور کنند که دیگر خطری وجود ندارد و به شرایط عادی بازگشته‌ایم. ده‌ها هزار بیمار در استان لومباردی در شمال ایتالیا که به شدت به این ویروس آلوده شده‌اند، نظام مراقبت‌های پزشکی و درمانی این کشور را فلج کرده‌اند.

بنابر پیش‌بینی دانشمندان، موج دوم همه‌گیری به‌ویژه جنوب ایتالیا را هدف قرار خواهد داد که در مرحله نخست، موارد ابتلای زیادی نداشته است.

 

بیشتر بخوانید:  هشدار کارشناسان ایتالیا در مورد احتمال موج دوم شیوع کرونا

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.