دستور نخست‌وزیر پاکستان برای استفاده از تجربیات ایران در مقابله با کرونا

کد مطلب: 1685
  • 16 اردیبهشت 1399
  • 15:33
  • 0 دیدگاه
  • 573 بازدید
  • Article Rating

عمران‌خان به وزیر بهداشت پاکستان اعلام کرد که از تجربیات موفق ایران در مقابله با کرونا استفاده کنند.

محسن اسدی‌لاری مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیرو مذاکرات تلفنی نخست‌وزیر پاکستان و رییس‌جمهوری اسلامی ایران، بلافاصله عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان به وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده بود که با دکتر نمکی، وریر بهداشت کشورمان تماس گرفته و از تجربیات موفق ایران در زمینه‌های مختلف، استفاده کنند.

لاری اظهار داشت: امروز دکتر نمکی با دکتر ظفر میرزا همتای پاکستانی خود نشست مجازی به‎صورت ویدیوکنفرانس داشت و مسائلی از جمله اجرای بسیج ملی مقابله با کرونا، طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند در ایران و همچنین بازگشایی مشاغل و اصناف تشریح شد.

وی افزود: وزیر بهداشت کشورمان در این نشست درخصوص توانمندی‌های ایران درزمینه تولیدات موردنیاز برای مقابله با کرونا، سخنانی را مطرح و برای اشتراک تجربیات ایران با پاکستان، اعلام آمادگی کرد. همچنین مقرر شد مستندات مرتبط با اقدامات ایران در زمینه مبارزه با کرونا با پاکستان به اشتراک گذاشته شود و پس از رفع نیاز‌های داخلی و ذخیره مناسب کیت آزمایشگاهی و لوازم حفاظت فردی در کشور، به دیگر کشور‌ها از جمله پاکستان صادر کنیم.

محمد آسایی مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی نیز گفت: کشور پاکستان با بیش از ۲۱۰ میلیون نفر جمعیت، به‌دنبال استفاده از تجارب ایران در زمینه مبارزه با کرونا و رفع نیاز‌های تجهیزاتی در این حوزه است و بین رییس‌جمهوری اسلامی ایران و نخست‌وزیر پاکستان، هماهنگی‌هایی انجام شده و در این زمینه امروز وزرای بهداشت دو کشور با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

وی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر روزانه ۱۰ هزار تست تشخیصی کرونا در پاکستان انجام می‌شود و این کشور می‌خواهد این ظرفیت را به ۲۰ هزار تست تشخیصی در روز برساند و با توجه به شناختی که از پاکستان دارم و در این کشور حضور داشته‌ام، تعداد موارد بیماری در پاکستان، بسیار بیشتر از موارد شناسایی شده در آن است.

آسایی خاطرنشان کرد: در این نشست مجازی توانستیم از تجربیات ایران در مورد سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت‌ها و همچنین بسیج ملی مبارزه با کرونا و فاصله‌گذاری هوشمند برای مقامات پاکستانی، مواردی را مطرح کنیم که آن‌ها بسیار علاقه‌مند و خواستار دریافت مستندات مکتوب این تجربیات شدند.

مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی یادآور شد: برای کنترل کرونا باید در کشور تمام تلاش خودمان را به کار بگیریم، اما تا زمانی‌که در کشور‌های دنیا یا همسایه بیماران مبتلا به کووید-۱۹ وجود دارند، احتمال گسترش آن نیز وجود دارد بنابراین اگر کمکی به کشور‌های همسایه شود، در جهت پیشگیری از بیماری در کشور است.

وی افزود: بار‌ها با وزیر بهداشت پاکستان در مورد قرنطینه‌های مرزی در مرز دو کشور صحبت کرده‌ایم. ۵ اردوگاه با دستور وزیر بهداشت در استان سیستان‌وبلوچستان ایجاد شد و تا تمام اتباع قانونی و غیرقانونی، مورد آزمایش قرار می‌گیرند و در صورت مثبت‌بودن آزمایشات، در قرنطینه نگهداری و پس از بهبودی تحویل دولت پاکستان می‌شوند و این کار توسط پاکستان برای دوره‌ای انجام شد، اما درحال‌حاضر، این پروتکل‌ها در پاکستان به خوبی اجرا نمی‌شود.

آسایی یادآور شد: درحال‌حاضر حدود ۱۰ شهرستان استان سیستان‌وبلوچستان در وضعیت سفید قرار دارند و اگر موارد وارده، به کووید-۱۹ مبتلا باشند وضعیت این شهرستان‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند و در مناطق مرزی باید ضوابط و مقررات، تقویت شود.

 

بیشتر بخوانید:   دستور نخست‌وزیر پاکستان برای استفاده از تجربیات ایران در مقابله با کرونا

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.