سیستم ایمنی زنان در برابر کرونا مساوی با مردان

کد مطلب: 1680
  • 15 اردیبهشت 1399
  • 15:43
  • 0 دیدگاه
  • 597 بازدید
  • Article Rating

با شیوع ویروس کرونا، شایعه ابتلاء و افزایش فوت مردان نسبت به زنان هم اوج گرفت و آمارهای منتشرشده از کشورهای مختلف عنوان شد تا آن‌جاکه گزارش سازمان بهداشت جهانی هم نشان داد مردان بین ۵۰ تا ۸۰ درصد بیشتر از زنان احتمال مرگ به دنبال تشخیص ویروس کرونا را دارند. در اعلام دلیل ابتلا هم انگشت اتهام به سمت ضعف سیستم ایمنی بدن مردان در مقایسه با قدرت سیستم ایمنی زنان نشانه رفت، و در این حوزه، مردان، جنس ضعیف تلقی شدند.

محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا جنسیت نمی‌شناسد و مردان و زنانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند را یکسان درگیر می‌کند، گفت:

 این‌که عنوان می‌کنند سیستم ایمنی زنان قوی‌تر از مردان است باوری اشتباه است. تماس و حضور بیشتر مردان با محیط بیرون از خانه، نخستین دلیل ابتلاء و فوت بیشتر مردان در برخورد با ویروس کرونا است. یکی دیگر از دلایلی که عنوان می‌شود تعداد مردان بستری یا فوت‌شده در اثر ویروس کرونا بیشتر از زنان است به دلیل سیگارکشیدن یا مصرف مشروبات الکی است.

وی توضیح داد: سیگارکشیدن یا مصرف مشروبات الکی خطر ابتلا به بیماری‌های ریه و قلب، فشارخون بالا و سرطان را افزایش می‌دهد و همه این موارد به‌خصوص درگیر کردن ریه، احتمال ابتلا و بروز علائم شدید ویروس کرونا را تشدید می‌کند. آمارهای منتشر شده در جهان هم شاهد این امر هستند.

همچنین مطالعات نشان می‌دهند احتمال کمتری وجود دارد که مردان از رژیم‌های غذایی سالم پیروی کنند یا در صورت نیاز به مراکز پزشکی مراجعه کنند. در نتیجه، مردان بیشتر از زنان از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان، فشارخون بالا و دیابت نوع ۲ رنج می‌برند، همه این موارد می‌توانند منجر به علائم جدی‌تر ویروس کرونا شوند.

 

بیشتر بخوانید: محرز: سیستم ایمنی زنان در برابر کرونا قوی‌تر از مردان نیست

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.