سکته مغزی با ابتلا به «کرونا»

کد مطلب: 1675
  • 14 اردیبهشت 1399
  • 13:57
  • 0 دیدگاه
  • 510 بازدید
  • Article Rating

دکتر فرزاد اشرافی، متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه کرونا، ویروسی است که بیشتر سیستم تنفسی را همراه با تب و سرفه و تنگی‌نفس درگیر می‌‌کند، اظهار کرد:

در مطالعات صورت گرفته متوجه شده‌‌ایم که ممکن است سیستم اعصاب مرکزی و محیطی نیز بر اثر این ویروس دچار آسیب شود. در جوامع تا 5درصد افراد مبتلا به کرونا دچار سکته مغزی می‌‌شوند اما در کشور ما آمار افراد مبتلا به کرونا که دچار سکته مغزی شده‌اند هنوز جمع‌‌آوری نشده و در بیمارستان شهدای تجریش در حال انجام مطالعه‌‌ای بر روی هزار بیمار هستیم. نتایج این بررسی تا چند هفته آینده منتشر خواهد شد؛ بیشترین علائمی که در بیماران مشاهده کردیم سردرد و سرگیجه .بود همچنین اختلالات بویایی و چشایی حتی در افرادی که علائم بسیار خفیف کرونا مانند سرفه یا تب خفیف را داشتند دیده می‌‌شد.

اشرافی با بیان این‌که یکی از مسائلی که درحال بررسی آن هستیم، درگیری عروق مغز و سکته‌‌های مغزی است، تصریح کرد: افرادی که به کرونا مبتلا شده‌‌اند به‌خصوص افرادی که سن بالا، فشارخون بالا، دیابت، سابقه بیماری‌‌های قلبی-عروقی و سابقه مصرف سیگار دارند بیشتر دچار سکته‌‌های مغزی می‌‌شوند. نیمی از افرادی که به‌دلیل کرونا دچار سکته مغزی شده‌‌اند زیر 50 سال بوده‌‌اند؛ علت سکته، اختلال انعقادی یا آسیب به عروق است که در نتیجه ویروس ایجاد می‌‌شود؛ برای افرادی که سکته می‌‌کنند به موازات درمان کرونا، درمان سکته مغزی نیز انجام می‌‌شود که خوشبختانه اکثر این افراد بهبود یافته‌‌اند.

 

بیشتر بخوانید:  چه کسانی با ابتلا به "کرونا" دچار سکته مغزی هم می‌شوند؟

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.