تأییدیه سومین واکسن کووید ۱۹ چینی

کد مطلب: 1664
  • 10 اردیبهشت 1399
  • 14:55
  • 0 دیدگاه
  • 695 بازدید
  • Article Rating

چین برای ارزیابی، سومین واکسن خود را وارد دومین مرحله آزمایشات بالینی کرد. این واکسن، سومین واکسن چین است که توانسته به مرحله دوم آزمایشات بالینی راه پیدا کرده و قرار است برای درمان بیماری کووید-۱۹ مورد بررسی قرار بگیرد. به گفته آژانس خبری شین‌هوا، واکسن غیرفعال ساخته شده توسط موسسه محصولات بیولوژیکی ووهان به نام سینوفارم در زیر گروه داروسازی ملی چین و موسسه ویروس شناسی ووهان (WIV) وارد آزمایشات بالینی شد.

واکسن غیرفعال از ذرات ویروس، باکتری یا سایر عوامل بیماری‌زا ساخته شده که فاقد توانایی تولید بیماری هستند. در مرحله اول آزمایش واکسن که در ۲۳ آوریل انجام شد، در مجموع این واکسن به ۹۶ داوطلب در سه گروه سنی تزریق شد. مرحله دوم آزمایش بیشتر بر روی واکسیناسیون متمرکز است. واکسن کرونا اکنون مرحله سوم آزمایشات را طی می‌کند، همچنین انتظار می‌رود که مطالعه ایمنی و کارآیی بر روی این واکسن حدود یک سال به طول بی‌ا‌نجامد.

چین همچنین واکسن وکتور آدنوویروس که توسط مؤسسه طب نظامی، تحت آکادمی علوم نظامی ساخته شده را تایید کرد. این واکسن اولین واکسنی بود که وارد یک کارآزمایی بالینی در چین شد. منظور از وکتور، ویروس یا باکتری است که به‌عنوان حامل استفاده می‌شود. مرحله اول آزمایشات آن در ماه مارس به پایان رسید و مرحله دوم آن از ۱۲ آوریل آغاز شده است.

 

بیشتر بخوانید:  سومین واکسن کووید ۱۹ چینی، تأییدیه گرفت

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.