افزایش علائم مرتبط با ویروس کرونا در کودکان

کد مطلب: 1659
  • 09 اردیبهشت 1399
  • 13:31
  • 0 دیدگاه
  • 721 بازدید
  • Article Rating

به گزارش ایرنا، روزنامه دیلی میل انگلیس گزارش داد، مقام‌های بهداشتی این کشور در پیامی به پزشکان عمومی هشدار دادند نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره پدیدارشدن سندرم التهابی مرتبط با کووید-۱۹ در بین کودکان در بریتانیا بروز کرده است. براین اساس، به‌نظر می‌رسد در سه هفته گذشته تعداد کودکان در همه رده‌های سنی که وضعیت التهابی در آن‌ها مشاهده شده است و به مراقبت ویژه نیاز دارند در لندن و دیگر مناطق بریتانیا افزایش یافته است. از زمان آغاز همه‌گیری کرونا، کودکان در معرض خبر جدی کووید-۱۹ نبودند و تعداد کمی از آن‌ها با ابتلا به کرونا تشخیص داده شدند و حتی آمار مرگ در بین آن‌ها بسیار اندک بوده است.

مقاومت ظاهری جوانان در برابر این ویروس هفته‌ها پزشکان را گیج کرده است زیرا آنها بسیار در انتقال بیماری‌های مسری همچون آنفلوآنزا نقش دارند. کودکانی که با شرایط جدید رویت شده‌اند، عموما از دل درد و علائم دستگاه گوارش از جمله حالت تهوع و اسهال رنج می‌برند.

پزشکان وضعیت کودکان بستری شده را با سندرم شوک سمی و بیماری کاوازاکی مقایسه کرده‌اند که می‌توانند در کنار هم باعث التهاب شدید داخلی، تب و مشکلات تنفسی شود که همگی از نشانه‌های کووید-۱۹ است. اما آزمایش کرونای بسیاری از کودکانی که چنین علائمی را بروز داده‌اند منفی بوده که روند تشخیص را پیچیده و دشوارتر کرده است.

 

بیشتر بخوانید:  هشدار انگلیس درباره افزایش علائم مرتبط با ویروس کرونا در کودکان

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.