میزان بهبودیافتگان کرونا در ایران، یک رکورد ناب بین‌المللی

کد مطلب: 1648
  • 06 اردیبهشت 1399
  • 16:06
  • 0 دیدگاه
  • 449 بازدید
  • Article Rating

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت با اشاره به نشست خود از طریق ویدئوکنفرانس با تمام وزرای بهداشت کشورهای دنیا و با مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت:

از هر 6 منطقه سازمان جهانی بهداشت، یک کشور برگزیده انتخاب شده بود تا تجربیات خودش را برای جهانیان بازگو کند و خوشبختانه از بین کشورهای شرق مدیترانه، جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات خود به دنیا، انتخاب شده بود. در این نشست اعلام کردیم که موارد فوت روزانه ناشی از کرونا را در ایران در طول سه هفته، یک‌سوم و موارد جدید ابتلای روزانه را 40 درصد کاهش دادیم و این افتخار بسیار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت تحریم در عرصه بین‌المللی بود به طوری که میزان بهبودیافتگان کرونا در ایران یک رکورد ناب بین‌المللی است.

 خوشبختانه از همان روزهای نخستین، تست‌های کرونا را فراهم و مدیریت بیماران را با اصول صحیح، هدایت کرده بودیم و هیچ گروه سنی را بدون رسیدگی نداشتیم، حتی یک مورد غیرکرونایی اورژانسی در کشور هم بلاتکلیف نماند. در این مدت، تمام بیماران دیالیزی، بیماران قلبی و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را کنار بیماران مبتلا به کووید19 تحت درمان قرار دادیم. امروز با توسعه زیرساخت‌ها، میزان تخت بیمارستانی به‌ازای هر هزار نفر جمعیت، 1.6 است، در حالی که این شاخص در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی بین 5 تا 6 برابر ما است و میزان پرستار به‌ازای هر یک تخت بیمارستانی در کشورهای اروپایی در بدترین وضعیت، حدود دو تا سه برابر ایران است.

وی تصریح کرد: در این نشست از سازمان جهانی بهداشت خواستیم به کشورهای زورگو فشار وارد کنند و تحریم‌های ظالمانه از دوش مردم ایران برداشته شود و کاری کنند که به کشورهای ضعیف، فشار کمتری وارد شود و زیرساخت‌های نظام سلامت بر اثر تبعیض در جهان کمتر آسیب ببیند و این کشورها بتوانند با مراقبت ویژه، دوران پس از کرونا را برای جلوگیری و پیشگیری از نظام‌های اقتصادی جوامع مختلف، بگذرانند گرچه امروز اقتصاد همه کشورهای جهان در این شرایط آسیب می‌بینند، اما در کشورهای نسبتاً ضعیف، قبل از نظام اقتصادی، اقتصاد خانواده و خانوار دچار آسیب می‌شود به همین دلیل دریافتن خانواده‌ها و جلوگیری از آسیب‌پذیری آنها بسیار مهم است.

 

بیشتر بخوانید:  میزان بهبودیافتگان کرونا در ایران یک رکورد ناب بین‌المللی است

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.