کشتن سرطان با آهن

کد مطلب: 1637
  • 03 اردیبهشت 1399
  • 11:03
  • 0 دیدگاه
  • 557 بازدید
  • Article Rating

به‌نقل از ساینس نیوز، محققان دانشگاه مونیخ یک استراتژی و مفهوم جدید را برای نابودی سرطان با نانوحامل‌ها نشان داده‌اند که در آن، این نانوذرات هم محموله و هم حامل هستند. این نانوذرات از یون‌های آهن تشکیل شده است. نانو معماری و پوشش این ذرات به آن‌ها اجازه می‌دهد تا یون‌ها را مخفیانه به داخل سلول‌ها ببرند. این نانوحامل در داخل سلول‌ها به آرامی تجزیه می‌شود و یون‌ها آزاد می‌شوند.

نکته مهم این است که سرعت تجزیه و سمیت یون‌ها به محیط‌های بسیار خاص مانند بافت سرطان بستگی دارد. این تجزیه موجب «پیروپتوز» می‌شود که به مرگ سلولی برنامه‌ریزی شده به‌واسطه سوراخ شدن غشای سلولی گفته می‌شود. حتی می‌توان زیر میکروسکوپ، انفجار سلول را بر اثر پیروپتوز مشاهده کرد. پس از رخ‌دادن پیروپتوز، سیستم ایمنی بدن فعال می‌شود. بنابراین آن‌ها می‌توانند در شیمی درمانی استفاده شوند و می‌توانند به کاهش عوارض جانبی و تحریک سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان با سلاح‌های موجود در بدن کمک کنند.

این درمان مفهومی جدید مبتنی بر نانوذرات ممکن است پنجره‌های جدیدی را برای تفکر در مورد نانوذرات و استفاده از آن‌ها در درمان سرطان باز کند. این مفهوم ممکن است منجر به کشف درمان‌های جدید مبتنی بر نانوذرات شود و به غلبه بر تنگنای عوارض جانبی ناشی از آن که درحال‌حاضر موفقیت نانوذرات در درمان سرطان را به شدت محدود می‌کند، کمک کند.

 

 

بیشتر بخوانید:  کشتن سرطان با آهن

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.