لغو آزمایش‌های کلینیکی در چین به‌دلیل نبود بیمار

کد مطلب: 1630
  • 30 فروردین 1399
  • 12:58
  • 0 دیدگاه
  • 470 بازدید
  • Article Rating

اندیشکده ارزش - به گزارش روزنامه چاینا ساینس، چین انجام آزمایش‌های کلینیکی درخصوص بیماران کرونایی را به‌دلیل «نبود بیمار کافی» برای چنین آزمایش‌هایی به اجبار لغو کرد.

جونگ نانشان، رییس تیم پزشکان دولت چین در مبارزه با ویروس کرونا خاطر نشان کرد بسیاری از مطالعات مربوط نیز به‌دلیل این‌که تصور می‌شد چین نتواند به‌سرعت همه‌گیری را کنترل کند، متوقف شد. البته از ابتدای شیوع بیماری نزدیک به ۶۰۰ آزمایش کلینیکی انجام شده است و محققان چینی کماکان بسیار امیدوارند بتوانند راهی برای درمان ویروس کرونا پیدا کنند. تلاش‌های زیادی برای یافتن دارویی با هدف درمان کرونا صورت گرفت اما داوطلبان کافی نبوده‌اند که بتوانیم آزمایش‌های کلینیکی بیشتری انجام دهیم. چنین شرایطی مطلوب نیست زیرا به‌دلیل نبود داوطلب مناسب و کافی، بسیاری از مطالعات و آزمایش‌های کلینیکی لازم برای ساخت دارو متوقف شده است.

به گفته وی، در مقاطع مختلف آزمایش‌های کلینیکی صورت گرفت اما بسیاری فکر نمی‌کردند چین بتواند خیلی زود ویروس را تحت کنترل بگیرد بیشتر داوطلبانی که ثبت‌نام کرده بودند با مشاهده دستاوردها درخصوص مهار ویروس دیگر از آزمایش صرف‌نظر کردند.

 

بیشتر بخوانید:  چین آزمایش‌های کلینیکی را به دلیل نبود بیمار لغو کرد

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.