زنده‌‌ماندن ویروس کرونا تا ۷ روز بر روی ماسک

کد مطلب: 1610
  • 20 فروردین 1399
  • 17:06
  • 0 دیدگاه
  • 670 بازدید
  • Article Rating

به گفته محققان دانشگاه هنگ‌کنگ (HKU)، این ویروس می‌تواند توسط ضدعفونی‌کننده‌های خانگی، سفیدکننده یا شست‌وشوی مکرر دست با صابون و آب کشته شود. این مطالعه نشان داد که ویروس کرونا، می‌تواند تا چهار روز بر روی سطوح فولادی ضدزنگ و پلاستیک بماند و این ویروس بر روی لایه بیرونی ماسک صورت به مدت یک هفته باقی می‌ماند.

محققان از جمله لئو پون لیتمن و ملک پیریس، هر دو از دانشکده بهداشت عمومی HKU، گفتند: ویروس کرونا می‌تواند در یک محیط مطلوب بسیار پایدار بماند، اما همچنین می‌توان با روش‌های ضدعفونی استاندارد این ویروس را ازبین‌برد. ویروس کرونا بر روی کاغذ و بافت مشابه آن کمتر از سه ساعت باقی می‌ماند، درحالی‌که روی چوب و پارچه به مدت ۲ روز باقی می‌ماند. ویروس کرونا در شیشه و اسکناس در روز دوم همچنان مشاهده می‌شود، اما تا روز چهارم ازبین‌رفته، درحالی‌که روی فولاد ضدزنگ و پلاستیک بین چهار تا هفت روز ماندگار است. این محققان دریافتند که ویروس کرونا تا ۷۲ ساعت روی سطح پلاستیک و فولاد وجود دارد، اما بیش از چهار ساعت روی مس و ۲۴ ساعت روی مقوا دوام می‌آورد.

اگر می‌خواهید از خود محافظت کنید فقط بهداشت فردی و عمومی را خوب حفظ کنید، دستان خود را بشویید و سعی کنید قبل از شست‌وشوی دست‌ها صورت، دهان یا بینی خود را لمس نکنید.

 

بیشتر بخوانید:  ویروس کرونا ۷ روز روی ماسک زنده می‌ماند

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.