نگرانی از افزایش حضور مردم در خیابان‌ها

کد مطلب: 1608
  • 19 فروردین 1399
  • 14:24
  • 0 دیدگاه
  • 468 بازدید
  • Article Rating

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش ترددها در روزهای اخیر، بیان کرد:

افزایش حضور مردم در خیابان‌ها و استفاده آن‌ها از وسایل نقلیه عمومی در سطح شهر نگران‌کننده است. در تهران ما نه تنها به مرحله ثبات و کنترل این بیماری نرسیده‌ایم؛ بلکه آمار شیوع روبه‌افزایش است. نوسانات سینوسی در تهران ناشی از هشدارهایی بوده که در روزهای قبل داده‌ایم. جمعیت پایتخت نسبت به یک استان مشابه، ۳ الی ۴ برابر است و بالاترین تراکم جمعیتی را دارد. حاشیه شهرها نیز در تحمیل بار بهداشتی و درمانی به استان تهران نقش اساسی دارند. از طرفی پیش از این بحران پایتخت روزانه میزبان بالغ بر یک میلیون شهروند شناور بود. تعداد مراجعان سرپایی با علائم بالینی ۳۵درصد، در بخش‌های عادی ۲۸درصد و در بخش‌های ویژه ۱۵درصد رشد داشته است. البته میزان ترخیص در روزهای اخیر کم شده، چراکه الگوی مراجعان در تهران درحال تغییر است. خوشبختانه در زمان حاضر کمبود تخت در استان تهران نداریم اما اگر موج ابتلا افزایش یابد، نیروهای درمانی که مهم‌ترین بحث این بحران است و از ابتدای اسفند جسم و روح‌شان درگیر این فعالیت فزاینده است، فرسوده می‌شوند.

درخصوص ماسک باید گفت؛ ویروس کرونا سنگین است و ماسک‌های جراحی در شرایط عادی و حتی ماسک دست‌دوز هم قابل استفاده است و می‌توان با قراردادن دستمال کاغذی داخل ماسک، نفوذپذیری ویروس را کاهش داد البته در بخش‌های درمانی توصیه بر استفاده از ماسک N ۹۵ است. ویروس کرونا سنگین است و روی هوا نمی‌ماند اما بر اثر عطسه و سرفه تا فاصله ۷ متر به سطوح می‌چسبد. مطالعات نشان می‌دهد، تهویه فضای فیزیکی در زدودن ویروس تاثیرگذار است.

وی به اهمیت تخصیص یک بسته درمانی درست و دقیق اشاره کرد و افزود: در این بسته بخش مهمی از پروتکل درمان داروست. در موارد خفیف دارو اساسی توصیه نمی‌کنیم اما در موارد متوسط تا شدید مصرف دارو توصیه می‌شود. از طرفی چون هنوز هیچ داروی درمان قطعی و منحصربه‌این بیماری در هیچ جای دنیا تولید نشده است، از داروهای موجود ضد مالاریا، ضدالتهاب، درمان آنفلوآنزا و درمان ابولا استفاده می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:  زالی: افزایش حضور مردم در خیابان‌ها نگران کننده است

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.