هشدار جدی سه سازمان جهانی درباره کمبود مواد غذایی با گسترش کرونا

کد مطلب: 1602
  • 16 فروردین 1399
  • 16:46
  • 0 دیدگاه
  • 433 بازدید
  • Article Rating

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسای سه سازمان بین‌المللی شامل سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی (فائو)، سازمان بهداشت جهانی و سازمان تجارت جهانی با صدور بیانیه‌ای مشترک هشدار دادند که اگر مقامات کشورها نتوانند «به‌طور مناسبی» بحران ویروس کرونا را کنترل کنند، احتمال کمبود مواد غذایی در سراسر جهان وجود دارد.

بنابراین گزارش، بسیاری از دولت‌ها کسب و کارها در کشور خود را به حالت تعطیل درآورده‌اند تا انتشار ویروس را کند کنند اما این منجر به کاهش شدید تجارت بین‌المللی و زنجیره‌های عرضه موادغذایی شده است. این درحالی است که ترس عمومی و هجوم مردم برای خرید مایحتاج خود در دوران قرنطینه، شکنندگی زنجیره‌های عرضه را نشان داده است زیرا قفسه‌های سوپرمارکت‌ها در بسیاری از کشورها خالی شده است.

کو دونگو، رئیس سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO)، تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی و روبرتو آزودو، مدیر سازمان تجارت جهانی در این بیاینه که به امضای هر سه نفر آنها رسیده است، اظهار داشتند: عدم اطمینان در مورد دسترسی به موادغذایی می‌تواند موجی از محدودیت صادرات را ایجاد کند و کمبودی در بازار جهانی ایجاد کند.

این اظهارات یک تهدید بی هدف نیست چراکه پس از بحران مالی جهانی در سال 2007، هند و ویتنام، دو کشور تولیدکننده برنج، صادرات خود را برای جلوگیری از افزایش قیمت در کشورهای خود محدود کردند. در نتیجه شورش‌هایی در چندین کشور درحال‌توسعه با افزایش قیمت برنج رخ داد.

در این بیانیه مشترک همچنین آمده است: در میان تعطیلی‌های ناشی از گسترش Covid-19، باید تلاش شود تا تجارت به ویژه برای جلوگیری از کمبود مواد غذایی تا حد امکان آزاد شود.

 

بیشتر بخوانید:  هشدار جدی سه سازمان جهانی درباره کمبود مواد غذایی با گسترش کرونا

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.