رهاکردن حیوانات خانگی در طبیعت به بهانه کرونا

کد مطلب: 1560
  • 04 فروردین 1399
  • 13:22
  • 0 دیدگاه
  • 591 بازدید
  • Article Rating

دکتر سبحان متولی، دبیر انجمن دامپزشکان بالینی مازندران به ایرنا در رابطه با ابتلای حیوانات خانگی به کرونا گفت:

مرجع موثق و قابل‌تایید درباره ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی WHO و سازمان جهانی بهداشت حیوانات  OIE است و تاکنون این سازمان‌ها گزارشی مبنی بر ابتلا یا ناقل‌بودن حیوانات خانگی در مورد ویروس کرونا منتشر نکرده‌اند. شواهد موجود نشان می‌دهد که ویروس کرونا دارای منبع حیوانی است، تحقیقات درحال‌انجام برای شناسایی منبع حیوانی (از جمله گونه‌های درگیر) و تعیین نقش احتمالی مخزن حیوانات در این بیماری مهم است، بااین‌وجود، تا به امروز، شواهد علمی کافی برای شناسایی آن منبع یا توضیح مسیر انتقال از یک منبع حیوانی به انسان وجود ندارد. ویروس کرونا از انسان به انسان منتقل می‌شود و تا به امروز هیچ شواهدی مبنی بر پخش این ویروس توسط حیوانات مشاهده نشده است.

متولی با اشاره به اینکه هیچ شواهدی مبنی‌بر نقش سگ‌ها در ابتلا و انتقال این ویروس به انسان وجود ندارد، ادامه داد: نیاز است مطالعات بیشتری درمورد اینکه آیا ویروس کرونا می‌تواند تاثیری بر حیوانات مختلف بگذارد و اگر می‌تواند تاثیر بگذارد این تاثیر چگونه انجام شود، به محض به‌دست‌آمدن اطلاعات جدید، در اختیار عموم قرارخواهد گرفت. در برخی کشورها براساس قوانین داخلی کسانی که مبتلای قطعی به ویروس کرونا هستند، حیوانات خانگی آنها را هم قرنطینه می‌کنند اما تاکنون هیچ موردی از ابتلا و بروز علائم بالینی در حیوانات خانگی گزارش نشده و از هزاران مورد تست کرونا در مورد حیوانات دیگر هیچ‌کدام مثبت نبوده است.

متولی ادامه داد: برخی افراد با توجه به شنیدن اخباری درباره ابتلای چند حیوان در هنگ‌کنگ به کرونا، درحال رهاکردن حیوانات خانگی خود در طبیعت هستند که این کار مخاطراتی برای این حیوانات و طبیعت دارد. علاوه‌براین بار کاری شهرداری‌ها را هم در شرایط فعلی افزایش می‌دهد و باید از این کار خودداری کرد.

 

بیشتر بخوانید: رهاکردن حیوانات خانگی در طبیعت به بهانه کرونا

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.