کشف روش دفاعی سیستم ایمنی بدن در برابر کووید-19

کد مطلب: 1550
  • 02 فروردین 1399
  • 16:12
  • 0 دیدگاه
  • 508 بازدید
  • Article Rating

محققان استرالیایی دانشگاه ملبورن با بررسی آزمایش‌های خونی که از یک زن مبتلا به کووید-19 گرفتند، دریافتند که سیستم ایمنی بدن همانند واکنشی که با بیماری آنفولانزا نشان می‌دهد، عمل می‌کند و همین مساله باعث بهبود فرد می‌شود.  

محققان انستیتوی عفونت و ایمنی پیتر دوئرتی (Doherty) در یک پروژه مشترک با دانشگاه ملبورن و بیمارستان رویال ملبورن دست به آزمایش‌هایی برای به‌دست آوردن واکنش سیستم ایمنی بدن و روش دفاعی آن در برابر ویروس کرونا زدند. آن‌ها در چهار دوره زمانی از یک زن سالم حدودا چهل‌ساله مبتلا به بیماری کووید-19 که دارای علائم خفیف تا متوسط بوده، آزمایش خون گرفتند. اگر بیماری کووید-19 توسط ویروس کرونای جدید در یک فرد سالم ایجاد شود، سیستم ایمنی قوی بدن با انواع سلول‌های مختلف، مشابه آنچه در آنفلوانزا صورت می‌گیرد، عمل کرده و باعث بهبودی فرد می‌شود. این ‌یک گام مهم برای درک آنچه باعث بهبودی بیماری کووید-19 بیماران می‌شود، است.

به گفته دکتر اونه نگوین (Oanh Nguyen) این نخستین‌بار است که تحقیقاتی راجع به شناسایی دقیق واکنش سیستم ایمنی بدن نسبت به ویروس کرونا انجام می‌شود. دکتر نگوین در این رابطه می‌گوید: ما با استفاده از دانشی که در طول سال‌های زیادی از مشاهده پاسخ‌های سیستم ایمنی بیماران مبتلا به آنفولانزا به‌دست‌آمده، استفاده کردیم و آن را با واکنش سیستم ایمنی بدن بیمار مبتلا به کووید-19 مقایسه کردیم. سه روز بعد از بستری شدن این بیمار در بیمارستان، تعداد زیادی از سلول‌های ایمنی بدن او را مشاهده کردیم که غالبا نشانه‌ای از بهبودی در هنگام عفونت آنفولانزای فصلی را نشان می‌دهد، بنابراین پیش‌بینی کردیم که بیمار در سه روز بهبود پیدا کند و این اتفاق افتاد.

این تیم با همکاری پروفسور کاترین کدزریسکا (Katherine Kedzierska) استاد دانشگاه ملبورن به همراه رئیس آزمایشگاه موسسه دوئرتی و یک محقق برجسته ایمونولوژی آنفلوانزا در جهان، توانستند پاسخ سیستم ایمنی بدن را که منجر به بهبودی موفقیت‌آمیز کووید-19 می‌شود، پیدا کنند. امکان دارد این مسئله منجر به پیدا کردن یک واکسن موثر در درمان این بیماری شود.

پروفسور کدزریسکا در این رابطه می‌گوید: ما نشان دادیم که اگر بیماری کووید-19 توسط ویروس کرونای جدید در یک فرد سالم ایجاد شود، سیستم ایمنی قوی بدن با انواع سلول‌های مختلف، مشابه آنچه در آنفلوانزا صورت می‌گیرد، عمل کرده و باعث بهبودی فرد می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:  کشف روش دفاعی سیستم ایمنی بدن در برابر کووید 19

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.