اپیدمی مشترک بین انسان و دام هر ۱۰۰ سال یکبار

کد مطلب: 1532
  • 27 اسفند 1398
  • 13:54
  • 0 دیدگاه
  • 482 بازدید
  • Article Rating

علیرضا رفیعی‌پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه هر ۱۰۰ سال جهان با اپیدمی یک بیماری مشترک بین انسان و دام روبرو می‌شود که اکنون با ویروس خطرناک کرونا مواجه هستیم گفت:

اکنون تلاش داریم با رصد و پایش از انتقال مجدد این ویروس به حیوانات جلوگیری کنیم. امیدواریم بزودی با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی دولت و سازمان دامپزشکی کشور و همکاری مردم در سطح جامعه بتوانیم از این شرایط بحرانی بیماری کووید-19 عبور کنیم. رصد، پایش مراکز تولید، عرضه و فروش محصولات خام دامی توسط مدیران استانی این سازمان درحال انجام است.

وی با اشاره به حدود 900 بیماری مشترک بین انسان و دام گفت: با توجه به اینکه بیماری‌های مخاطره‌آمیز جهانی همچون آنفلوانزا منشا مشترک انسان و دام دارد، سازمان دامپزشکی ایران و جهان اقدامات ارزنده‌ای در کنترل آن انجام داده‌اند. بیماری آنفلوانزا در سال 1918 صورت گرفته بود و پس از آن در سال 1960 ویروس جدید کرونا که منشا حیوانی داشت در حیوانات شناسایی و از سال 2003 تحت عنوان بیماری‌های سارس و مرس در انسان مشاهده شد که اکنون قابل انتقال از انسان به انسان است. همچنین سازمان دامپزشکی اقدامات کنترلی و پیشگیری خود را با ضدعفونی اماکن و جایگاه‌ها، اجرای عملیات واکسیناسیون دام، طیور و آبزیان در سراسر کشور افزایش داده است تا از این بحران عبور کنیم.

 

بیشتر بخوانید:  اپیدمی مشترک بین انسان و دام هر ۱۰۰ سال یکبار ظاهر می شود

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.