تشخیص آزمایشگاهی، نقطه قوت ایران در مبارزه با کرونا

کد مطلب: 1528
  • 25 اسفند 1398
  • 15:45
  • 0 دیدگاه
  • 453 بازدید
  • Article Rating

اندیشکده ارزش - دکتر علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه هم‌‌زمان با اعلام اولین مورد مثبت شناسایی شده کووید-19 در کشور، ظرفیت تشخیصی در انستیتو پاستور ایران افزایش قابل‌توجه و بیش از 30 برابری یافت، اظهار کرد:

در همین راستا، بیش از 50 آزمایشگاه محیطی در استان‌‌ها راه‌اندازی شد که همه آن‌‌ها توسط انستیتو پاستور ایران با یک پروتکل مشترک فعالیت دارند و نقطه قوتی برای کشور و ایجاد فرصت در بطن یک تهدید است. در ادامه افزایش ظرفیت تشخیصی در کشور، آزمایشگاه جدید کرونا با ظرفیت بیش از 600 آزمایش روزانه در ساختمانی جدید در انستیتو پاستور راه‌‌اندازی شد. این ساختمان روز سه‌شنبه هفته گذشته تحویل داده شد و در کمتر از 48 ساعت، آماده فعالیت شده و از روز پنج‌‌شنبه نیز فعالیت خود را آغاز کرد و خوشبختانه همکاران جوان دانشمند ما فضای بهتری برای فعالیت در اختیار دارند.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت که اخیرا از انستیتو پاستور ایران بازدید کردند، یکی از نقاط قوت کار ایران در مبارزه با کرونا را تشخیص آزمایشگاهی و ایجاد سیستم یکپارچه در کشور دانستند که این برای کشور و انستیتو پاستور، موجب مباهات و افتخار است.

 

بیشتر بخوانید:  تشخیص آزمایشگاهی نقطه قوت ایران در مبارزه با کرونا از نگاه سازمان جهانی بهداشت

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.