آگاهی نداشتن، عامل بحران مسمومیت الکلی در خوزستان

کد مطلب: 1522
  • 21 اسفند 1398
  • 12:26
  • 0 دیدگاه
  • 452 بازدید
  • Article Rating

دکتر علی‌حسن رحمانی، متخصص مسمومیت‌ها و عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز در برنامه شب‌های کارون مرکز صداوسیمای خوزستان با موضوع مسمومیت الکلی بیان کرد:

بحران مسمومیت با الکل در استان در چند روز اخیر به دلیل آگاهی نداشتن مردم از نحوه مصرف الکل بوده است. برخی از افراد فکر می‌کردند که با خوردن الکل در مقابل ویروس کرونا مقاوم خواهند شد اما این‌گونه نیست. دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز در ۲ هفته اخیر با سه بحران ویروس کرونا، تجهیز بیمارستان رازی در چهار روز و بحران مسمومیت با الکل مواجه بوده است.

دکتر رحمانی ادامه داد: الکل‌های مختلف با مصارف پزشکی و صنعتی سمی هستند و استفاده نادرست از این الکل‌ها می‌تواند جان افراد را به‌خطر بیندازد. الکل اتانول برای مصارف پزشکی بوده و الکل متانول و یا الکل صنعتی نیز فقط مصرف صنعتی دارد و استفاده نادرست از این الکل باعث به‌خطرانداختن سلامت فرد و یا مرگ وی است. در چند روز اخیر که موجی از افراد مسموم بر اثر الکل به بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز مراجعه کردند با عکسل‌العمل به‌موقع و مناسب کارکنان بیمارستان ۹۰ درصد افراد مسموم شده بر اثر الکل درمان شدند. در این حادثه براساس اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز ۳۶ نفر فوت کردند و ۱۷۰ نفر بر اثر خوردن الکل مسموم شدند.

 

بیشتر بخوانید:  آگاهی نداشتن، عامل بحران مسمومیت الکلی در خوزستان

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.