تهدید زیست‌محیطی از طریق رهاسازی ماسک، دستمال الکلی و دستکش‌ها در سطح شهر

کد مطلب: 1510
  • 19 اسفند 1398
  • 15:26
  • 0 دیدگاه
  • 470 بازدید
  • Article Rating

اندیشکده ارزش- به گزارش روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، فاطمه اکبرپور، رئیس اداره محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا  گفت:

ماسک، دستکش و دستمال‌هایی که برای حفاظت از انتقال ویروس کرونا استفاده شده است، اکنون در معابر، کوچه و پس‌کوچه‌ها و حتی بوستان‌های پایتخت رها و در زیر پاها لگدمال و در جوی آب‌ها شناور هستند. رهاسازی این اقلام در فضای باز سلامت شهروندان را به‌خطر می‌اندازد و یکی از عوامل انتشار در انتقال ویروس کرونا است. کارشناسان وزارت بهداشت و درمان بارها تاکید کرده‌اند که افراد نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند از این‌رو باید جلوی هر عامل و کانون انتشاردهنده این ویروس را گرفت. آن‌قدر انتقال این ویروس سریع و خطرناک است که اگر جدی گرفته نشود به چرخه انتقال بازمی‌گردد و ما از مسئولان شهرداری تهران درخواست کرده‌ایم تفکیک زباله را متوقف کنند و به سرعت پسماندهای خانگی و بیمارستانی را دفن کنند.

رئیس اداره محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران به مردم توصیه می‌کند: باید مراقب افراد جامعه بود چرا که بیشترین افرادی که در معرض آسیب به ویروس کرونا در سطح شهر قرار دارند پاکبان‌های زحمت‌کش برای انجام وظیفه و خدمتگذاری و همچنین زباله‌گرد‌ها که از این طریق امرار معاش می‌کنند، هستند. برای سلامت خویش و سایر شهروندان به ویژه پاکبان‌های خدوم شهرمان، از رهاسازی ماسک و دستکش‌ها در سطح شهر و جوی‌های آب خودداری کنید.


بیشتر بخوانید: رهاسازی ماسک، دستمال الکلی و دستکش‌ها در سطح شهر تهدید زیست‌محیطی است

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.