سطح مبارزه با ملخ صحرایی به حدود ۱۸ هزار هکتار رسید

کد مطلب: 1507
  • 17 اسفند 1398
  • 10:32
  • 0 دیدگاه
  • 423 بازدید
  • Article Rating

محمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره هجوم مجدد ملخ صحرایی از کشورهای شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا از ۳۰ بهمن‌ماه جاری به استان‌های جنوبی کشورگفت:

طبق آخرین گزارش‌ها، با توجه به ریزش‌های ملخ صحرایی، عملیات مبارزه با این آفت در پنج استان کشور به ۱۷ هزار و ۷۶۰ هکتار رسیده است. اکنون عملیات مبارزه با این آفت در پنج استان جنوبی کشور از جمله بوشهر، هرمزگان، فارس، سیستان‌وبلوچستان و خوزستان در اجراست. بیشترین عملیات مبارزه با این آفت مربوط به استان هرمزگان است؛ مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح استان‌های هرمزگان ۱۱ هزار و ۵۶۰ هکتار، بوشهر دو هزار  و ۱۱۵ هکتار، فارس یک هزار و ۷۵۰ هکتار، سیستان‌وبلوچستان یک هزار و ۴۳۰ هکتار، خوزستان ۹۰۵ هکتار  عملیاتی شده است.

میر، رفتار تهاجمی این آفت را نسبت به سال گذشته متفاوت ارزیابی کرد و گفت: جابه‌جایی آفت ملخ صحرایی بالغ از نقطه‌ای به نقطه دیگر و تمایل به تغذیه از مشخصه‌های بارز این تغییرات است که جمعیت متراکم آفت در این دوره شرایط مبارزه را دشوار کرده است. اعتبار مورد نیاز برای مبارزه با ملخ صحرایی  ۸۴ میلیارد تومان برآورد شده که سازمان برنامه و بودجه کشور تاکنون ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش تخصیص داده که در اختیار استان‌های جنوبی قرارگرفته است. با توجه به پیش‌بینی سازمان فائو درخصوص رشد سه برابری هجوم ملخ صحرایی به ایران، به‌نظر می‌رسد سطح مبارزه با این آفت به یک میلیون هکتار برسد.

 

بیشتر بخوانید:  سطح مبارزه با ملخ صحرایی به حدود ۱۸ هزار هکتار رسید

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.