مبارزه علیه ملخ صحرایی در یک میلیون هکتار اراضی کشور

کد مطلب: 1479
  • 07 اسفند 1398
  • 13:56
  • 0 دیدگاه
  • 461 بازدید
  • Article Rating

علیمراد سرافرازی، معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور در گفت‌وگو با ایرنا گفت:

سال گذشته عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار انجام شد اما بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال این میزان به یک میلیون هکتار، بسته به شرایط افزایش خواهد یافت. در این ارتباط کار مبارزه با ملخ صحرایی در زمان حاضر در سطح هشت‌هزار هکتار در استان‌های درگیر از جمله خوزستان، بوشهر و هرمزگان انجام شده‌است.

امسال جمعیت آفت ملخ صحرایی در مبدا آن که شرق آفریقا است شامل کشور کنیا در ۷۰ سال گذشته و در کشورهای اریتره و اتیوپی در ۲۵سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است و با توجه به اینکه مسیر حرکت جمعیت این آفت با باد است وارد عربستان و پس از آن به سمت ایران می‌آید برهمین اساس انتظار می‌رود سطح مبارزه گسترش پیدا کند. احتمال می‌رود درصورتی‌که کار مبارزه در استان‌های ورودی ملخ صحرایی به قوت انجام نشود احتمال نفوذ آنها به استان‌های شمالی‌تر و آلوده‌شدن استان‌های بیشتری در کشور وجود دارد. امسال آفت ملخ صحرایی در منطقه سیریک و جاسک استان هرمزگان از مناطق تابستان گذران هند و پاکستان وارد شده‌ است و کار مبارزه با آنها درحال انجام است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: همچنین هفته گذشته در جریان باد شدیدی که از سمت جنوب غرب ایران اتفاق افتاد هجوم بخشی از آفت ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان به ایران را نیز داشتیم که بخش‌هایی از استان‌های هرمزگان در منطقه پارسیان، بوشهر و منطقه مهر و لامرد در استان فارس جمعیت به نسبت بالایی رسد شده‌است. تاکنون خسارتی به محصولات زراعی و باغی در مناطق درگیر وارد نشده ‌است و تلاش می‌شود با همکاری همه ارگان‌های ذیربط از ورود ملخ‌های صحرایی به مزارع و باغ‌ها جلوگیری شود.

 

بیشتر بخوانید: مبارزه علیه ملخ صحرایی در یک میلیون هکتار اراضی کشور دستور کار است

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.