گزارشی از شیوع بیماری‌های واگیردار در مرغداری‌ها نداریم

کد مطلب: 1478
  • 07 اسفند 1398
  • 12:20
  • 0 دیدگاه
  • 366 بازدید
  • Article Rating

علیرضا رفیعی‌پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با ادعای شیوع بیماری و تلفات بالا در واحدهای مرغداری اظهار کرد:

ادعای شیوع بیماری واگیردار و تلفات بالا در مرغداری‌ها را قویا تکذیب می‌کنم. سامانه (GIS) توانایی شناسایی و نمایش داده‌های مکانی و زمانی بروز بیماری‌های خطرناک مانند نیوکاسل و آنفولانزای فوق حاد پرندگان را دارد. هیچ گزارشی مبنی بر شیوع بیماری واگیردار در مرغداری‌ها گزارش نشده است. و این تلفات احتمالا موردی و به دلیل مشکلات مدیریتی در برخی از مرغداری‌ها ایجاد شده است. این سامانه تمام پارامترهـای اصلـی اپیدمیولـوژی هـر بیمـاری را که تعییـن کننـده بـروز، توزیـع و تاثیـرات بیماری‌ها باشد، رصد کرده و اطلاعات آن قابل رویت است.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد با نظرات غیرکارشناسی خود باعث تشویش در کشور هستند، عنوان کرد: واحدهایی که مدعی تلفات بالا به دلیل بیماری هستند، می‌توانند به واحد دامپزشکی مرتبط با واحد تولیدی خود مراجعه کنند تا مسئولان دامپزشکی مربوطه دلایل تلفات را بررسی و به آنها اعلام کنند. آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور کنترل شده و نسبت به سال گذشته تعداد کانون‌های این بیماری کاهش چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درخصوص شیوع بیماری کرونا در دنیا و انتقال آن از طریق حیوان به انسان خاطرنشان کرد: این ویروس بالغ ‌بر 10 سال است که بین انسان و حیوان مشترک بوده و از حیوان به انسان منتقل شده اما درحال‌حاضر این ویروس در بدن انسان جهش ژنتیکی داشته و (COVID-19) خطرناک‌تر از ویروس انتقال‌یافته از حیوان است.

 

بیشتر بخوانید: دامپزشکی: گزارشی از شیوع بیماری‌های واگیردار در مرغداری‌ها نداریم

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.