بازگشت ملخ صحرایی به سه استان جنوبی

کد مطلب: 1470
  • 04 اسفند 1398
  • 14:25
  • 0 دیدگاه
  • 425 بازدید
  • Article Rating

سیدمحمدرضا میر، سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، درباره هجوم مجدد ملخ صحرایی از کشورهای شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا گفت:

طبق آخرین گزارش‌ها، هجوم مجدد دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان به سه استان جنوبی کشور از جمله بوشهر، هرمزگان و فارس در روزهای اخیر آغاز شد. از ۳۰ بهمن‌ماه جاری ریزش ملخ صحرایی توسط دیده­بانی سازمان حفظ نباتات کشور مشاهده شد که در همین مدت با چهار ریزش عملیات مبارزه در سطح هفت هزار  و ۵۰۰ هکتار از اراضی مرتعی و باغی انجام شده است. هجوم ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان از بهمن‌ماه هرسال شروع و تا مردادماه سال آتی ادامه دارد اما طبق گزارش فائو، هجوم ملخ صحرایی در سال جدید نسب به مدت مشابه سال گذشته از شدت بیشتری برخوردار است.

وی علت هجوم ملخ صحرایی را شرایط آب‌وهوایی و دمای مساعد استان‌های جنوبی کشور دانست و تصریح کرد: اکنون اکیپ‌های سازمان حفظ نباتات کشور آمادگی مقابله با هجوم ملخ صحرایی از شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا را دارد و هیچ نگرانی در این خصوص نداریم. سموم، ماشین‌آلات، ادوات، تجهیرات و خودرو لازم برای مبارزه با این آفت در استان‎های جنوبی کشور تدارک شده است. سازمان حفظ نباتات کشور امسال برای مبارزه با این آفت در سطح مذکور ۸۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تصویب سازمان برنامه‌وبودجه کشور، تاکنون ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که به استان‌ها ارسال شده است.

 

 

بیشتر بخوانید: بازگشت ملخ صحرایی به سه استان جنوبی

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.