ویروس کرونا در ۹۸ درصد مبتلایان قابل درمان است

کد مطلب: 1468
  • 04 اسفند 1398
  • 13:43
  • 0 دیدگاه
  • 435 بازدید
  • Article Rating

محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره موارد ابتلا به ویروس کرونا بیان کرد:

تقریبا ویروس کرونا در ۹۸ درصد مبتلایان قابل درمان است. حدود ۸۰ درصد مبتلایان فرم خفیف هستند و بقیه افراد اگر به خوبی مراقبت شوند، درمان خواهند شد. هر فردی در هر زمانی می‌تواند به مراکز درمانی سرپایی مراجعه کند و اصلا نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارد. دوره این بیماری ممکن است تا ۱۴ روز طول بکشد و در این بازه زمانی شاید شرایط بیمار تغییر کند. وقتی علائم بیمار شروع شد، پزشک به بیمار توصیه می‌کند که با او در تماس باشد و اگر علائم تشدید و دچار تنگی نفس شد، بیمار باید حتما مراجعه کند. 

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: آزمایش ویروس کرونا مخصوص کسانی است که حال عمومی بدی دارند و معمولا کشف موارد اولیه بیماری با موارد مرگ ناشی از بیماری به هم نزدیک است. اکثر افرادی که به این عفونت مبتلا می‌گردند، کم علامت هستند و تحت مراقبت قرار می‌گیرند. برای ما این مهم است که این اطمینان خاطر را به مردم بدهیم که با تمام امکانات خود جلوی این بیماری ایستاده‌ایم و حتی از یک بیمار هم چشم‌پوشی نمی‌کنیم. در چین هم در این زمینه بسیار سخت‌گیرانه اقدام شده و ما هم این کار را انجام دادیم. ظرف دو ساعت، بیمارستان قم را تبدیل به بیمارستانی کردیم که فقط بیماران مشکوک به علائم تنفسی در آنجا بستری شوند.

وی ادامه داد: کمیته کشوری درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا تشکیل و در مورد مدرن‌ترین روش‌های درمان بحث شد. کمیته کشوری موافقت کرد که دو روش درمانی را که همه امکانات آن را در اختیار داریم، برای بیماران شروع کنیم و امیدواریم که هر دو روش موفقیت‌آمیز باشد. این درمان‌ها، درمان داروی اختصاصی خواهد بود. این درمان برای بیماران بدحال است که بیماری زمینه‌ای دارند.

 

بیشتر بخوانید: ۹۸ درصد مبتلایان به ویروس کرونا درمان می‌شوند

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.