مرگ ۱۴ هزار پرنده مهاجر در میانکاله

کد مطلب: 1466
  • 29 بهمن 1398
  • 16:48
  • 0 دیدگاه
  • 627 بازدید
  • Article Rating

علیرضا رفیعی،پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید براینکه علت مرگ‌ومیر پرندگان مهاجر میانکاله در اثر مسمویت و بوتولیسم بوده است، گفت:

 تاکنون تعداد مرگ‌ومیر این پرندگان به ۱۴ هزار مورد رسیده که شامل دو درصد جمعیت پرندگان مهاجر است. نتایج نمونه‌های آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی کشور و انستیوتو پاستور به‌عنوان رفرنس بین‌المللی نشان می‌دهد که پرندگان مهاجر میانکاله در اثر مسمویت ازبین‌رفته‌اند. سازمان دامپزشکی کشور به‌عنوان متولی امر با بازدید میدانی و نمونه‌برداری‌ها طی مدت زمان پنج روز توانست علت مرگ‌ومیر پرندگان را با سم بوتولیسم اعلام کند.

نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ایجاد بوتولیسم در میانکاله در اثر راکد بودن آب، فساد بوته و درختچه‌ها و در نهایت سمی‌شدن موجودات زنده این تالاب اتفاق افتاده است. دانشکده دامپزشکی مرجع اعلام نتایج و وقوع بیماری‌‌ها نیست. برخی تلاش دارند با حرف‌های غیرعلمی نتایج علمی و تخصصی را به حاشیه ببرند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره شایعات افلاتوکسین در شیر، ذرت‌های آلوده ، مرغ‌های تریاکی در ماه‌های اخیر  نیز گفت:

این شایعات غیرعلمی و غیرکارشناسی توسط دشمنان مطرح است. سازمان دامپزشکی در حوزه امنیت اقتصادی و غذایی نقش مهمی دارد، اکنون امنیت غذایی در شرایط سخت تحریم‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است بنابراین باید با افرادی که دچار تشویش اذعان عمومی هستند برخورد قانونی صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانید: مرگ ۱۴ هزار پرنده مهاجر در میانکاله

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.