تولید ۵ واکسن سال آینده در کشور

کد مطلب: 1464
  • 29 بهمن 1398
  • 16:39
  • 0 دیدگاه
  • 505 بازدید
  • Article Rating

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در مراسم تقدیر از توانمندی‌های دارویی و تجهیزات پزشکی کشور در باغ موزه دفاع مقدس گفت:

پنج واکسن شامل واکسن Hpv، پنوموک، روتاویروس، آنفلوانزا و لیشمانیا سال آینده در کشور تولید می‌گردد. صنعت دارو و تجهیزات پزشکی جزو افتخارات کشور است به‌خصوص درحوزه بایو تکنولوری که همه بخش‌های تولیدی آن را در کشور داریم و توسعه این حوزه واقعا بی‌نظیر است و خروج فعالان این صنعت بسیار کم شده است. شرکت‌های دانش بنیان و شتاب‌دهنده‌های تخصصی متعددی در این حوزه ایجاد شده که همگی از پویایی و مدیریت موفق سازمان غذا و دارو است که اکوسیستم این توسعه را ایجاد کرده است، گرچه انتقادهایی به آن وارد است اما ایکاش چنین سازمانی را در دستگاه‌های دیگری مثل وزارت نفت و صنعت داشتیم.

همزمان با حوزه دارویی ۱۰ شرکت سلول بنیادی هم ایجاد شده و در این حوزه نیز به سرعت درحال‌رشد هستیم. در سال گذشته با حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری از تولید ۵۶ قلم دارو و ۳۸۰ ماده اولیه ۲۵۰ میلیون یورو ارزبری داروی کشور کاهش یافت. امسال نیز ۱۳۵ دارو و مواد اولیه که بیشترین ارزبری را داشتند در کشور تولید شده، این ۱۳۵ قلم در مراحل نهایی تولید هستند و برنامه زمان‌بندی واردات آنها که شامل محصولات مهمی مثل IVIG و آلبومین است به زودی اعلام می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید: ستاری: ۵ واکسن سال آینده در کشور تولید می‌شود

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.