«سوختگی» ششمین علت مرگ در ایران

کد مطلب: 1462
  • 29 بهمن 1398
  • 15:40
  • 0 دیدگاه
  • 449 بازدید
  • Article Rating

سیامک فرخ فرقانی فوق تخصص جراحی پلاستیک و دبیر اجرایی نهمین کنگره سوختگی با اشاره به برگزاری این کنگره با عنوان «آسیب‌های الکتریکی و چالش‌های پیش‌رو» در روز اول و دوم اسفند در مرکز همایش‌های رازی، اظهار داشت:

آمار سوختگی در ایران بالاتر از میانگین جهانی است. سوختگی ششمین علت مرگ‌های شایع در ایران و نهمین عامل اختلال روانی عملکردی در ایران است. سوختگی بیشتر در افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال را درگیر می‌کند؛ ضمن اینکه سوختگی الکتریکی در جهان یک تا ۵ درصد است اما در ایران شایع‌تر از جهان است. 10 درصد افراد دچار سوختگی‌ بستری شده و ۹۰ درصد سرپایی درمان می‌گردند.

دبیر اجرایی کنگره سوختگی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۶۵۰۰ نفر در اثر سوختگی به اورژانس بیمارستان سوختگی شهید مطهری مراجعه کرده‌اند. ۳۳۰۰ نفر از این تعداد بستری شده و ۱۸۷ نفر فوت کرده‌اند؛ ضمن اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۱۳۵ مورد مراجعه‌کننده برق گرفتگی در این بیمارستان داشته‌ایم. از ابتدای امسال ۳۳۴ مورد سوختگی با آب جوش، ۱۲۷ مورد سوختگی با انفجار گاز شهری، ۲۹۷ مورد سوختگی با کپسول گاز و ۱۳۵ مورد سوختگی الکتریکی با برق در بیمارستان شهید مطهری داشته‌ایم. در کشور ۳۵ مرکز و بیمارستان سوختگی داریم؛ ضمن اینکه بیشترین آمار سوختگی مربوط به تهران و بعد از آن مربوط به خوزستان و مشهد است.

 

بیشتر بخوانید: «سوختگی» ششمین علت مرگ در ایران

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.