رتبه سوم ایران در تولید انار جهان

کد مطلب: 1450
  • 21 بهمن 1398
  • 16:34
  • 0 دیدگاه
  • 505 بازدید
  • Article Rating

زهرا جلیلی‌‌مقدم، مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری در نشستی با بیان این‌که سطح زیرکشت محصولات باغی براساس آخرین آمار رسمی سال گذشته بالغ بر ۷۳۴ هزار هکتار و تولید آن بیش از هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تن بوده است، گفت:

امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید خرما داشتیم و در جایگاه دوم دنیا در تولید این محصول قرارداریم. همچنین پارسال حدود ۳۰۰ هزار تن خرما صادر کردیم. در سال گذشته ۳ میلیون و ۹۶ هزار و ۳۳۶ تن پرتقال، ۷۵۱ هزار و ۷۴۶ تن نارنگی و نیز ۹۱۷ هزار و ۵۲۸ تن انار تولید شده است که نشان دهنده رتبه سوم ایران در تولید انار جهان است. از برنامه‌های در دستور کار این دفتر اجرای روش‌های نوین ‌باغی برای حفظ بازار با توجه به اقلیم موجود در کشور، اصلاح و نوسازی باغ‌های خرما و نخل، حمایت از صندوق ملی مرکبات، توسعه دامنه برداشت مرکبات و ساماندهی تولید نهال است.

جلیلی در ادامه به اجرای طرح احیای باغ‌های آبادان و خرمشهر و باغ‌های موز سیستان‌وبلوچستان که در سیل اخیر آسیب دیدند نیز اشاره کرد و گفت: سیل اخیر به برخی از باغ‌های موز در استان سیستان‌وبلوچستان خسارت‌های زیادی وارد کرد که بایستی برای احیا و بازسازی آن اقداماتی از جمله حذف بخشی از این باغ‌ها و اصلاح آنها انجام داد.

 

بیشتر بخوانید:  رتبه سوم ایران در تولید انار جهان

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.