شیوع عفونت‌های ویروسی چشم

کد مطلب: 1443
  • 20 بهمن 1398
  • 13:05
  • 0 دیدگاه
  • 1373 بازدید
  • Article Rating

محمود جباروند، رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در آستانه برگزاری چهارمین همایش چشم پزشکی بهاره با اشاره به شیوع عفونت‌های ویروسی چشمی در فصل سرما، اظهار داشت:

در فصل سرما عفونت‌های ویروسی چشمی یا «آدنو ویروس» در بعضی مواقع چشم را مبتلا می‌کند و باعث کدورت‌هایی در سطح قرنیه چشم ایجاد می‌کند که باعث کاهش دید بیمار، ترس از نور و احساس جسم خارجی در چشم است. افرادی که دچار عفونت‌های تنفسی هستند و سرماخوردگی دارند، این عفونت به چشم‌های آنها سرایت کرده است، حتما استراحت کامل انجام دهند و از حضور در محیط‌های پر جمعیت اجتناب کنند. ویروس عفونت چشمی خیلی مسری است و باعث آلودگی افراد دیگر می‌گردد و مشکلات چشمی که ایجاد می‌کند، خیلی شدید است.

وی با بیان اینکه سرماخوردگی‌هایی که به چشم می‌زند معروف به «آدنو ویروس» است که باید مراقبت شود، گفت: زمانی‌که در معرض هوای آلوده قرار می‌گیریم، بهتر است لبه پلک‌ها را با آب و شامپو بچه کامل شستشو شود؛ زیرا این کار باعث می‌گردد تمام رسوبات آلوده‌ای که روی پلک و مژه نشسته پاک شود و حساسیت چشم و تاثیرات آن در لایه‌های اشکی را کم می‌کند.

جباروند با خطاب قراردادن خانواده‌ها و افرادی که دچار عارضه عفونت ویروسی چشمی هستند، افزود: خودسرانه از قطره‌های چشمی استفاده نکنید، چون باعث وابستگی است؛ زیرا در این قطره‌ها مواد نگهدارنده‌ای وجود دارد که باعث حساسیت و ناراحتی بیشتر چشمی است؛ بنابراین، بهترین‌ راه، شستن چشم‌هاست و اگر نیاز به قطره است باید سعی کنند از طریق چشم پزشک تجویز شود.

 

بیشتر بخوانید:  شیوع عفونت‌های ویروسی چشم

 

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.