شیوع آنفولانزای پرندگان در چین همزمان با کرونا

کد مطلب: 1430
  • 13 بهمن 1398
  • 15:25
  • 0 دیدگاه
  • 511 بازدید
  • Article Rating

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کشاورزی چین اعلام کرد که موجی از آنفلوانزای  H5N1 پرندگان در استان هونان در جنوب این کشور آغاز شده، اما هیچ مورد ابتلای انسانی به این بیماری گزارش نشده است. این نوع آنفلوانزای پرندگان در مزرعه‌ای در شهر شائویانگ مشاهده شده که دارای ۷ هزار و ۸۵۰ قطعه مرغ بوده و ۴ هزار و ۵۰۰ قطعه کشته شده‌اند. پیشتر در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ و بار دیگر در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ موجی از شیوع آنفلوانزای پرندگان در برخی کشورها روی داد که با اقدام مشترک سازمان جهانی بهداشت و جامعه بین‌المللی کنترل شد.

اعلام خبر شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین درحالی است که این کشور از ماه گذشته با موج وسیعی از نوعی جدید از ویروس کرونا درگیر است که تاکنون ۳۰۴ کشته برجا گذاشته است. وزارت بهداشت چین در آخرین آمار خود گفته است که تاکنون ۱۴ هزار و ۳۴۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز چهارشنبه، ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰  اعلام کرد که نرخ مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا (CFR) در حدود ۲ درصد تخمین زده شده است، اما درعین‌حال این سازمان تصریح کرد که این یک برآورد خیلی زود و موقتی است که ممکن است تغییر کند. ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه‌بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده‌عربی نیز سرایت کرده است.

 

بیشتر بخوانید:  شیوع آنفلوانزای پرندگان در چین همزمان با کرونا

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.