افزایش 30 هزار هکتاری پوشش جنگلی کشور

کد مطلب: 1410
  • 29 دی 1398
  • 10:10
  • 0 دیدگاه
  • 539 بازدید
  • Article Rating

هوشنگ جزی، مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بازدید از طرح جنگل‌کاری در حاشیه سد نهب تاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:

امسال ۳۰ هزار هکتار جنگل‌کاری در کشور به عنوان یکی از برنامه‌های مرتبط با تقویت پوشش گیاهی انجام شده که پیش‌بینی شده است این رقم تا پایان سال جاری به ۵۰ هزار هکتار افزایش یابد. جنگل‌کاری‌های انجام شده در مناطق مختلف کشور با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و همچنین بسیج همگانی و مشارکت مردم محقق شده است. سال گذشته نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرای حدود ۱۶ هزار هکتار جنگل کاری پیش‌بینی شده بود که در نهایت این رقم به ۲۵ هزار هکتار افزایش یافت و اجرایی شد.

وی در خصوص تخریب جنگل‌ها و مراتع به‌دلیل عوامل انسانی و راهکار سازمان جنگل‌ها برای پیشگیری از آن نیز گفت: به صفر رساندن حوادثی چون آتش‌سوزی در مراتع و جنگل ها به دلایل مختلف از جمله انسانی و یا تغییر اقلیم غیرممکن است اما تلاش می‌گردد با آموزش به مردم به‌ویژه گروه‌های مرجع همچون کشاورزان و روستاییان و دامداران بروز این حوادث را که آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوشش گیاهی کشور وارد می‌سازند را کاهش دهیم.

 

بیشتر بخوانید: ۳۰ هزار هکتار به پوشش جنگلی کشور اضافه شد 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.