احتمال ابتلا به سرطان سینه با استفاده از لوازم آرایشی

کد مطلب: 1409
  • 29 دی 1398
  • 10:02
  • 0 دیدگاه
  • 493 بازدید
  • Article Rating

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ طبق تحقیقات انجام شده در موسسه تحقیقاتی آلمانی Bundesinstitut für Risikobewertung  مصرف محصولات آرایشی ــ بهداشتی حاوی آلومینیوم می‌تواند باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه، مشکلات جنینی، اختلالات رشد عصبی و آسیب به کلیه، کبد و استخوان گردد.

غذاها و محصولات بسیار زیادی حاوی آلومینیوم و ترکیبات آن هستند، برای مثال استفاده از ظروف و فویل‌های آلومینیومی برای پخت غذا باعث افزایش محتوای آلومینیوم در غذای مورد استفاده می‌گردد؛ علاوه‌بر غذاها، بسیاری از محصولات مانند رژ لب‌ها، خمیردندان‌ها، ضدعرق‌ها (موادی که برای کاهش تعریق زیربغل استفاده می‌گردند) نیز از منابع حاوی آلومینیوم هستند. آلومینیوم در رژ لب‌ها، به شکل رنگدانه، در خمیردندان‌ها به شکل آلومینیوم فلوراید برای افزایش قابلیت سفیدکنندگی دندان‌ها و همچنین در کرم‌های ضدآفتاب به کار می‌رود.

نتایج یک مطالعه نیز حاکی از احتمال وجود ارتباطی بین میزان دریافت آلومینیوم و «سرطان سینه» است؛ در این مطالعه، غلظت آلومینیوم در بافت پستان زنان مبتلا به سرطان سینه، بیش از زنان سالم بود؛ این مطالعه، همچنین نشان داد استفاده از دئودرانت‌های ضدعرق، در زنان مبتلا به سرطان سینه بیش از زنان سالم رواج دارد! این موسسه تحقیقاتی همچنین با بیان اینکه آلومینیوم می‌تواند از جفت عبور کند و بر جنین اثر بگذارد، به زنان بارداری که از محصولات آرایشی ــ بهداشتی حاوی آلومینیوم استفاده می‌کنند، نسبت به تجمع آلومینیوم در بدن جنین‌شان هشدار می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: استفاده از لوازم آرایشی باعث افزایش احتمال ابتلا به "سرطان سینه"

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.