شیوع ویروسی ناشناخته در چین

کد مطلب: 1390
  • 22 دی 1398
  • 11:08
  • 0 دیدگاه
  • 412 بازدید
  • Article Rating

درحالی‌که مردم چین بزودی به استقبال تعطیلات سال نو موسوم به عید بهار می‌روند شیوع یک ویروس ناشناخته باعث نگرانی مردم شده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا چین حاکی است این ویروس که در شهر ووهان در مرکز چین شناسایی شده باعث ابتلای ۵۹ نفر به بیماری مشابه ذات الریه شده است و تیم‌های پزشکی برای شناسایی ویروس به منطقه اعزام شده‌اند. شماری از بیماران وضعیتی نسبتا وخیم‌تر دارند. گزارش‌ها حاکی است این ویروس ممکن است از خانواده ویروس مرگبار سارس باشد که در سال ۲۰۰۳ میلادی در چین و هنگ‌کنگ شیوع پیدا کرد و در همان مراحل اولیه جان بیش از ۶۰۰ نفر را در این کشور و منطقه گرفت. پزشکان و تیم‌های ویژه بررسی ویروس اعلام کر‌ده‌اند ریشه این ویروس می‌تواند به بازار فروش محصولات دریایی مرتبط باشد و باید همه موارد لازم و احتیاطی اتخاذ شود.

گودن گالی، نماینده سازمان بهداشت جهانی در چین گفت که پیشرفت‌های بسیار زیادی در تحقیقات جاری بدست آمده است و اگر این روند ادامه یابد و نتایج در اختیار کشورهای مختلف قرار گیرد ممکن است بتوان برای پیشگیری از شیوع ویروس اقداماتی انجام داد. هنوز هیچکس از میان اعضای تیم‌های پزشکی، بیمارستان‌ها و پرستاران به این بیماری آلوده نشده‌اند و موردی از مرگ‌ومیر هم منتشر نشده است.

شیوع ویروس در شرایطی که بر اساس آمار در طول تعطیلات ۴۰ روزه عید بهار که از دهم ژانویه شروع می‌گردد، نزدیک به ۳ میلیارد سفر انجام خواهد شد باعث نگرانی فراوانی در میان مردم چین شده است.

 

بیشتر بخوانید:  شیوع یک ویروس ناشناخته باعث نگرانی مردم چین شده است

 

برچسب ها : ویروس، سارس، چین
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.